Ettåring som tappar i vikt

Om det skulle vara celiaki (det de gissningsvis menar med glutenintolerans) så hade han varit dålig i magen också och haft ont i magen. Låter långsökt. Is i magen låter som rätt väg att gå :)

Ja men jag tycker ju också det och nöjdare bebis får man leta efter och magen verkar fungera jättebra. BVC menade dock på att det inte alltid märks på små barn utöver att dom kan ha svårt att tillgodogöra sig näringen i maten? Men jag tycker att det låter konstigt, just eftersom det verkligen inte "känns" som att något är fel med honom. Han är för det mesta nöjd och glad, förutom lite utbrott som kommit den senaste tiden när man till exempel inte få leka med kortterminalen i affären, men det tror jag inte att vi kan skylla på någon matallergi. :p
 
Tack för svar!

Ja, det här kommer också samtidigt som att han går ifrån att vara en ganska stillasittande bebis till att vara igång konstant. Enligt BVC skulle dom inte oroa sig om han bara stannade upp och stod still i vikt, men just det här med att han tappar (dvs går ner) i vikt när han äter så bra oroar dom. Åt dina också bra?

om han äter lika mycket som innan men nu dessutom rör på sig mycket mer (i och med att han går) är det i mina ögon inte så konstigt att vikten stannar av/minskar något. Kalorier in kontra kalorier ut helt enkelt :)

Så länge han är nöjd och glad och utvecklas som han ska i övrigt hade jag haft is i magen och avvaktat.
 

Liknande trådar

Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 097
Senast: Hyacinth
·
Småbarn Mitt barn fyller 2 år i juli, alltså är hen ungefär 22 månader nu. Hen har alltid varit stor och lång, inte särskilt konstigt då vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 195
Senast: lilstar
·
Småbarn Mitt barn är 13,5 månader och nu tycker vår bvctant att hen är för tjock. Hen har gått upp ett halvt snäpp på alla tre kurvorna, det är...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 198
Senast: Nemo
·
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 286
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp