ev farlig hund?

Sv: ev farlig hund?

Tack har inte sett henne ute något mer....
Har regnat ganska mycket här..

Sv: ev farlig hund?

Du uppfattar din egen hund som en stabil, språksäker individ som även kan tolka "fel-signaler" på ett bra vis?

Om så är fallet så bör hon ju även kunna "se förbi" en 'aggressiv'-/oartig-/dåligt språkkunnig-hunds signaler och bara ignorera alla "förolämpningar!? Särskilt när det är på rel. långt avstånd.

Dvs hennes reaktion bör vara baserad på DIN reaktion - medveten OCH omedveten - mer än den är baserad på den mötande hundens "okvädes ord".

/Swat

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 621
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 030
Senast: cello
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 320
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Nu behöver jag er hjälp. Jag vet inte hur jag ska agera/bemöta en viss typ av människor. Jag misstänker att de flesta hundägare stött på...
Svar
18
· Visningar
2 511
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18