Exklusivs utetäcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 696
F

Farouk

Hur är dessa? Håller de tätheten vad gäller vatten?
Tänker främst på vintermodellerna, med 435 grams fyllning. :)

Sv: Exklusivs utetäcken?

Håller bort regn gör dom väl men dom är väldigt stora i storleken!

Mitt 145 passade min häst bra, men riktigt tjocka är dom,
så hon fick endast ha det på sig när det var minusgrader
för hur skulle jag kunna få in det i tvättmaskinen om hon rullade sig i leran. Så jag vet inte hur det funkar i regn, tyvärr.

Har ett regntäcke därifrån och jag måste bara berätta vad som hände när det regnade här flera dagar i sträck.Nederkanten på täcket är dubbelt av yttertyget och nästa morgon efter att ha hängt upp täcket på tork tyckte jag att det kändes ovanligt tungt.Det hade samlats vatten i nederkanten som skvalpade!!!
Jag fick göra två hål i kanterna så vattnet kunde rinna ut!!! Annars kanske pållan hade blivit sjösjuk...

Ajaj :(
Suck. Bara att räkna bort dom täckena då, ja...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
430
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka