Exsjobbstitelspanik

Oj vad det hänt grejer här!
Försöker svara alla så gott jag kommer ihåg..

Det är ett kandidatprogram det handlar om, och vi får som sagt göra en litteraturstudie. Men för att kunna få överbetyg måste man komma med förslag på nya forskningsområden och frågeställningar. Man måste även analysera hur den forskningen kan bidraga till en ökad djurvälfärd eller etologi.

Mitt arbete handlade främst om draw reins, eftersom det är den typ som används mest av westernryttare i Sverige (enligt en enkät jag gjort) och inte om alla olika hjälptyglar, hade blivit alldeles för stort

Skickade in en preliminär titel igår men Just nu kommer jag inte ihåg vad det blev :o
 
KL*

Om ni inte har för avsikt att diskutera exjobbstitlar ber jag er att sitta på händerna och räkna till tio, långsamt.
Men det behövde man ju inte när det gällde negerbollsrecept. Då gick det minsann bra att diskutara allt möjlig skit i den tråden.........å det lät ni moderatorer pågå i typ 2000 inlägg. Så snälla var konsekvent...om ni nu måste komma med pekpinnar
 
Jag kan inte minnas att vi haft någon recepttråd angående vissa bakverk, endast en bakverkstråd som var en aning OT. I det här fallet var det forumreglerna som motiverade att jag valde att moderera.
 
När mina studenter inte kan komma på en titel så brukar jag fråga dem vad det viktigaste kapitlet handlar om, och analysera dem mest förekommande "keywords/key terms" i det kapitlet i förhållande till hela avhandlingen/boken/artiklen. Handlar det om något kortare verk, till exempel ett paper eller uppsats, brukar jag be dem skriva ett abstract för att "trycka ihop" hjärnan. Det brukar hjälpa dem komma på vad verket faktiskt handlar om. Akademiska titlar skall ju spegla innehållet av verket och helst också ge en aning om forskningsresultatet.

(Jag har en tjänst i akademisk skrivkonst om någon undrar.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 404
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 520
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 126
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp