Exteriör hos ridtravare

B

Billigurka

Hejsan!
Har kikat runt lite här men inte hittat någon tråd där man kollar lite på hästens exteriör :P
Kan vi inte lägga in bilder på våra ridtravare, kallblod som varmblod, och kollar på deras exteriörer, vad som gör dem till bra ridhästar eller inte? Det finns ju alltid för-/nackdelar med för kort/lång rygg, kortare framben, m.m...
Travare är ju inte avlade till ridning, men som sagt så finns ju som sagt de som lämpar sig bättre/sämre för att kunna bli hållbara ridhästar :)
Skicka gärna bilder på hela hästen, från sidan, framifrån, bakifrån osv.

Jag kan väl börja kanske på en gång?
Haha, känner att jag gärna vill veta vad ni tycker om denna häst som jag möjligtvis ska köpa, och känner att jag behöver någon utomståendes syn på vad som kanske kommer arbeta emot mig, exteriörsmässigt.. :P hästens psyke är det inget som helst fel på! Har känt honom i många år.

Kallblodstravare, 9 år, valack, 156cm i mkh.
http://www.pixbox.se/alb1142584
 
Sv: Exteriör hos ridtravare

Jag är helt värdelös på exteriör så säger därför inget om den.. Kan dock säga att jag tyckte hästen såg super mysig ut i övrigt :)

Om någon vill kommentera min kille är det fritt fram!
Omusklad på bilden men man ser ju i alla fall hur han ser ut :)

28392572.jpg
 
Sv: Exteriör hos ridtravare

söt häst! sötaste små katterna också :D
 
Sv: Exteriör hos ridtravare

Tack :)
Tyvärr har han råkat trampa på båda två, men de klarade sig fint :o
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 975
Senast: mackan
·
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 828
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hejsan! Håller på att slita mitt hår snart, ska försöka göra en lång historia kort: Har en 23årig kallblodstravare som är otroligt pigg...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp