Extra långa ridbyxor

tuaphua

Trådstartare
Vilka märken har ridbyxor med extra längd i benen? Helskodda letar jag efter. Jag vill inte ha några som har snålat med skoningen så man inte kommer ner i sadeln ordentligt.
Om ni vet exakt benlängd på dem får ni gärna skriva ut det! Tack!:)

Sv: Extra långa ridbyxor

Tycker nästan alla ridbyxor är långa i benen,men nu har ju jag taxben:devil:
Tycker nuvarande byxorna från Börjes har jättelånga ben ,både Dominus och ett par blårutiga.

pikeurs microfiberbyxor har längst ben av alla jag provat. räcker till mig som är 178 och har 36" i längd på jeans.:) dessutom elastiska
även på längden.

bomullstygen har inte riktigt lika långa ben. konstigt nog.

Nu kommer jag att ge ett ganska märkligt svar kanske men de ridbyxor som Stadium har är extra långa i benen! Jag själv är långsmal och har provat alla möjliga ridbyxor i alla möjliga prisklasser och rätt vad det var hittar jag ett par som sitter perfekt - på Stadium av alla ställen! :eek: :love:

Ja, du är ju längre än mig. Så det borde fungera.
Jag har ju tappat i vikt nu. Så mina byxor är för stora allihop. Idag fick jag rida i ett par som jag rotade fram ur förrådet. Och det var hööög midja på dem och lite, lite för små. Så det kändes som om jag hade korsett på mig. Äcklig känsla när man vill andas och slappna av i ridningen.;)

Det är ju just de där Pikeur i microfiber jag gillar bäst iaf. Man kommer ner bäst i sadeln med dem och så håller de färgen bra. Kan du ha dem borde de ju fungera på mig med.

Jag får testa nästa gång jag har tid att svänga förbi ridshoppen.
Tack för tipset!

Tack alla andra för tipsen med! Ska kolla upp en del andra med, aif om Pikeurs inte fungerar.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
33
· Visningar
1 261
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 296
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka