Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är väl inte helt beslutat än eftersom det (väl?) ska till ytterligare 2 statsministeromröstningar innan ett nyval kan/ska ske. Men ja. Jag kommer absolut att rösta. Läget i Sverige och världen är alldeles för instabilt för att låta bli.
Om det blir så är det självklart att jag röstar. Hur jobbigt är det?
Rösträtt är ingen självklarhet. Den som inte "orkar" rösta ska också glatt gilla läget när valet är över.
Att inte utnyttja sin rösträtten något jag aldrig kommer förstå, det är en demokratisk plikt att rösta tycker jag. Känns som att ta demokrati för givet om man inte röstar.
Självklart! Att inte rösta finns inte ens på kartan i min värld.
Däremot osäker på om jag kommer rösta lika eller annorlunda. Inte för att jag har ändrat åsikt (om något blivit ännu starkare i min övertygelse) men ett omval är ett av få tillfällen då jag kan se en vits med att rösta annorlunda.
OM det blir ett extra val så kommer jag självfallet att rösta! Med största sannolikhet så blir det på samma parti som tidigare. Det enda som skulle kunna ändra det är om någon megaskandal dyker upp om det partiet samtidigt som det visar sig att något annat inte är så illa som jag först tänkt.
Hästmänniskan Tja, hittade du en sadel åt den där ska nog fuxen inte vara några problem….
Jag som tyckte Islandshästen hade kort rygg … du slår honom...