Extrajobbet... Hur skulle ni göra..?

StandByMe

Trådstartare
Jag extrajobbar... Går schema på en kväll och en helgdag varannan vecka.

Jag blev anställd av en annan chef än den jag har nu, hon jag har nu var tjänstledig när jag anställdes. Var mkt omtyckt av gamla chefen o gamla kollegorna.

Nu har de flesta kollegor slutat, riktiga chefen tillbaka. Jag fick genast lite mindre timmar igen (hade fått lite mer förut för gamla chefen behövde hjälp o jag ställde gärna upp). Nu jobbar jag lika mkt som mitt kontrakt säger, ganska lite timmar alltså. Gamla chefen o denna chef är ovänner och ibland har jag fått känslan av att den nuvarande chefen liksom inte gillar mig för ja anställdes av förra chefen. Tex för hon drog in mina timmar lite, och dessutom la sig själv att jobba en av mina dagar varannan vecka trots att det finns en till extrajobbare med samma anställningsgrad som jag. Andra extrajobbaren jobbar alltså fler schemalagda tider trots samma timmar på kontraktet.

Nu fick jag veta att chefen dessutom ringt flera o frågat om de kan jobba på måndag. Mig har hon inte ringt! Trots att jag förstått att hon egentligen måste höra med mig först för jag varit anställd längst? Jag har uttryckligen, flera gånger, sagt till nuvarande chefen att jag gärna jobbar mer bara jag kan.

Vad skulle ni göra i min sits? Hur ska jag ta upp fet med chefen på ett sätt så hon inte blir mer vrång på mig?

Jag vet att jag är jätteduktig på jobbet, så det borde verkligen inte vara därför... Om det är därför vill jag gärna veta vad jag jan göra bättre för jag har bara fått lovord från start :(
 
Säg att du vill ha ett samtal med henne där du berättar vad du känner. Ta upp det känns som hon har ett personligt agg mot dej och fråga om det stämmer. Kanske får du chefen att tänka efter och problemen löser sig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 732
Senast: Dorinda
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 502
Senast: Nixehen
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 691
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Vilka är de största riskerna med att ta en anställning hos en arbetsgivare utan kollektivavtal? Under vilka förutsättningar kan det...
Svar
16
· Visningar
1 420
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp