Extrem allergireaktion *ush* (bild)

Sv: Extrem allergireaktion *ush* (bild)

Dragonfruit_ skrev:
Oj, det där kan man verkligen kalla för utslag. Gav du hästen nånting för det där eller fick det gå över av sig själv?

Det gick över av sig själv efter bara några timmar. Jag lyckades hålla huvudet kallt :angel:
 
Sv: Extrem allergireaktion *ush* (bild)

Ungefär sådär såg min häst ut för ett par år sedan. Veterinären fick komma ut och ge kortison (hans utslag var större och jag var lite rädd att det hade svullnat igen i halsen med). Han fick sedan kortisontabletter ett par dagar och under den tiden fösvann utslagen (alla utom ett par stycken som vi fick spruta separat senare) men han hann få en attack till, dock lindrigare.

Kom aldrig på vad som orsakade det, men förmodligen något i höet (bara just den balen han fick de dagarna).
 
Sv: Extrem allergireaktion *ush* (bild)

kl
Vi hade en häst som såg ut så där med STORA utslag och dessutom tappade han pälsen sen i utslagen. Ingen kunde säga varför.
.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 787
Senast: Praefatio
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 908
Senast: mily
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 303
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp