Bukefalos 28 år!

Extremt lätt för byten (westernriding)

_FiA_

Trådstartare
Jag har en riktigt "Reining" häst, men som det även har gått riktigt bra i westernriding klasserna, då han har extremt lätt för byten. Alltså föööööör lätt;). Han tycker att han är jätte smart och byter på fler ställen än han borde.
Vilket gör att jag får ju extremt mycket minus på alla extra byten, om han inte gjort dom hade vi fått bra poäng. Problemet är väl att jag har tränat hemma på byten mellan koner i slalom, som det är ju är med på många mönster. Jag har väl gjort för mycket galoppombyten, men hur ska jag kunna träna hemma om jag inte kan träna byten? Eller finns det något annat sätt att göra på?

Visst byter han väloftast mellan konerna om det inte är allt för tätt, men det är ju långt ifrån bra och behöver tränas på, vilket jag inte känner att jag kan om han ska bli för "bytig i huvudet" han väntar så att säga inte på min signal utan byter själv.
 
Sv: Extremt lätt för byten (westernriding)

Du får helt enkelt låta bli att träna med koner iaf nära inpå tävling. Öva dina byten på andra ställen på ridbanan än där dom ska vara i mönstren. Tex på medellinjen eller diagonalerna. Jag rider väldigt sällan igenom mönstren innan då min häst också tycker att det är jättekul att byta själv.. På tävlingsplats gör jag bara några enstaka byten inför klassen. Annars vet hon vad som är på gång och laddar för extra byten...
 
Sv: Extremt lätt för byten (westernriding)

Sen måste jag iaf vara extra noggrann med att jag verkligen sitter still och rider hela vägen genom bytet. Slappnar jag av lite för mycket så byter hon..
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 501
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 956
Senast: Solstig
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 695
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp