Bukefalos 28 år!

Få bort blodfläckar på madrass?

purity_666

Trådstartare
Min kära hund lyckades bädda ner sig mellan bäddmadrasserna lär hon löpte så det har kommit blod på själva madrassen. Är några ganska små fläckar.
Hur får jag bort dom eller åtminstone minskar dom? Är intorkat för jag märkte dom inte först.
 
Min kära hund lyckades bädda ner sig mellan bäddmadrasserna lär hon löpte så det har kommit blod på själva madrassen. Är några ganska små fläckar.
Hur får jag bort dom eller åtminstone minskar dom? Är intorkat för jag märkte dom inte först.

Galltvål och så lite vatten som möjligt och gnid in ordentligt, låt ligga ett tag innan du torkar bort med blöt handduk.
Beroende på hur intorkat det är kan det krävas mer än en gång, men det fungerar ganska bra
 
Galltvål och så lite vatten som möjligt och gnid in ordentligt, låt ligga ett tag innan du torkar bort med blöt handduk.
Beroende på hur intorkat det är kan det krävas mer än en gång, men det fungerar ganska bra
Finns det på typ ICA Maxi? Bland städgrejer i så fall?
 
Finns det på typ ICA Maxi? Bland städgrejer i så fall?

Oj, var jättelänge sen jag köpte min tvål (den räcker länge) men det är nog möjligt. Tror jag köpte min på ett Coop eller någon hälsobutik, och då bland städgrejerna.
Finns också flytande galltvål, men det känns svårdoserat tycker jag. Ser nu att det jag skrev kan missförstås, hittar du den så blöt bara tvålen inte själva madrassen så håller du fukten vid ytan. Jag blöter bara ner saker jag kan lätt torka med vatten innan jag tvålar, typ lakan.
 
Oj, var jättelänge sen jag köpte min tvål (den räcker länge) men det är nog möjligt. Tror jag köpte min på ett Coop eller någon hälsobutik, och då bland städgrejerna.
Finns också flytande galltvål, men det känns svårdoserat tycker jag. Ser nu att det jag skrev kan missförstås, hittar du den så blöt bara tvålen inte själva madrassen så håller du fukten vid ytan. Jag blöter bara ner saker jag kan lätt torka med vatten innan jag tvålar, typ lakan.
Tack ska testa det ikväll :up:
 
Det enda som tar bort blod, vare sig det ar pa tvattade och torktumlade klader eller helt farskt ar Stain Devil. Efter att jag fick bort blod fran en vit kjol som gatt igenom bade tvatt och torktumlare har jag alltid en flaska hemma. Jag har kopt i Sverige men minns inte var. Jag gissar att ni maste googla for jag far bara Amerikanska siter. :p
StainDevil-No4-Blood_Dairy_zpsdt2grioj.png
 
Till fläckar som innehåller protein ska man alltid använda kallt vatten. Använd därför så kallt vatten som möjligt ihop med galltvålen. Värme får proteinet i blodet att stelna ännu mer och gör det i stort sett omöjligt att få bort. Galltvål finns att köpa på nätet och du inte hittar den i någon fysisk butik. Jag har aldrig sett den i en vanlig matbutik men du kan ju ha tur!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 825
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp