Få bort kalk från väggarna

H

hästig

Håller på och renovera stallet och att få bort kalken från väggarna är ett rent helsike. Har stått med en skrapa och tagit bort det för hand. Jag kommer ju att vara helt slut innan allt är borta. Någon som har ett bra tips på att få bort det lättare? eller är det handkraft som gäller?
 
Sv: Få bort kalk från väggarna

Vi borstade bort allt för hand förra året med typ skurborstar och liknande. Varierande väggar, både trä och sten. På stenväggarna kan man ju blåsa av med en högtryckstvätt så åker det mesta med :)
 
Sv: Få bort kalk från väggarna

Grejen med kalk är ju att man kan ha det i många lager? Det som flagar tar man ju bort på något sätt (jag använde högtryckstvätt), men annars är det bara att måla över.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
849
Senast: Hoarfrost
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 454
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp