Bukefalos 28 år!

Få håret att växa snabbare?

LovingLife

Trådstartare
..Det vanligaste rådet för detta är väl att helt enkelt vårda och klippa håret ofta, men jag känner att jag är så rädd att förlora längden på håret så det senaste 1-2 året har jag faktiskt bara låtit det växa...Och nötas dessvärre.! Det är som att det inte vill växa längre än en bit nedanför axlarna, och det har växt minimalt de senaste två åren så som jag ser det. Har bokat klippning runt jul när jag är i Sverige igen, så jag får väl se om det hjälper då.
Bör nämna att jag har lockigt hår också, så det tar än längre tid att faktiskt se det växa.
..Råd av alla dess slag är välkomna!..
 
Det går, mig veterligen, inte att få håret att växa snabbare på något sätt. Vissa hävdar ju att hårbottenmassage och vissa tillskott ska kunna gynna hårväxten, men jag är ytterst skeptisk (däremot kan det ju kanske ha en inverkan på hårkvaliteten överlag kanske).
Det kan tyvärr också vara så att ditt hår har nått/börjar närma sig sin maxlängd. Inte alla människor kan spara håret oändligt långt, utan det slutar växa när det blir för tungt. När mitt hår börjar närma sig bh-bandet på ryggen i längd, så då saktar det in och blir bara tunt och tråkigt, så jag antar att det är min maxläng det.
 
Intressant! Visste att vi alla har olika förutsättningar men inte att det faktiskt finns en maxlängd. Det skulle mycket väl kunna vara så att det inte blir längre, men än ger jag inte upp helt.:) Ska börja med att klippa det åtminstone..! :)
 
  • Gilla
Reactions: MCP
@LovingLife Gör det, för det är ju oavsett lite trevligare att ha ett hår som är lite kortare, men ser friskt ut, än ett som är längre men torrt och frissigt. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 348
Senast: Wille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 754
Senast: jemeni
·
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 630
Senast: Ms_Antrop
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 316
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp