Få kattunge sluta bita på sladdar

Kilauea

Trådstartare
Nu har våra kattungar (snart 14 veckor gamla) varit här nästan en vecka. Och nu har honan börjat bita på sladdar :crazy:. Vad bör jag testa först? Nån bitterspray? Att säga nej och ta bort henne fungerar ju bara när jag är i närheten.
Husses dyra hörlurar han har på flyget är trasiga nu...Än värre i mina ögon är ju att hon försöker även på elkablar, dvs det kan vara livsfarligt både för henne och oss.

Katträd finns, två stycken, varav den ena går nästan upp till taket. Fönstren är breda nog att sitta/ligga i, leksaker finns det gott om och jag ser till att leka med dom flera gånger om dagen så de får utlopp för lite energi.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en kattunge på 14 veckor. Han är väldigt busig och sover nästan aldrig. Dock bits han hela tiden. Man kan nästan aldrig mysa med...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 656
Senast: Viveka
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 773
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp