få loss journal..

Re: samlat svar till alla här..

Du kan INTE få tag i journalen. Det har ju flera redan talat om för dig.

Men låt dem anmäla dig, vad är du rädd för ??? Du har ju ingenting att frukta. Vill de sticka din journal under näsan på nån låt dem göra det - hästen är ju frisk ! Du har tillräckligt med motbevis.
 
Re: samlat svar till alla här..

Jag kan inte förstå att du inte tog emot journalen när du blev erbjuden den, eftersom du då bad dem att flyga o fara kan jag delvis förstå att de krånglar nu.
Det är i vilket fall helt befängt att hota att anmäla dig (det går inte att anmäla någon till jordbruksverket) med hänvisning till en journal som du inte får ta del av.
PL
 
Vi röngade hästen på klinik dagen då jag köpte honom. Det var den tidigare ägaren som stod för kostnaden. Några dagar senare kom jag på att jag ville ha journalen. Ringde kliniken, men nej. Den förra ägaren var då tvungen att ringa och ge sitt medgivade till att jag skulle få den.

Frågan är bara hur dom kan veta att det är rätt person som ringer? Legkoll kan dom ju inte ta per telefon.
 
Re: samlat svar till alla här..

Blev erbjuden journalen förra sommaren alltså för ca 1 år och 4 månader sedan. Då kände jag mest JÄVLA människa lämna oss i fred. Fast nu kan jag sparka på mej själv för att jag inte tog den.

Man kan se det som så oxå att om dom INTE har något att dölj, rent mjöl i påsen och vill hästens bästa så lämnar dom ut den. annars kan man tro att det är något skumt med den.
/Penny
 
Till alla!

HUr som helst har bestämmt mej för att strunta i att jaga dom om ournalen. Kommer att be veterinären om en kopia på jounalen som jag har nu på hästen och sedan kommer jag att ha med den på alla tävlingar jag skall på. Eftersom den är senare bör den ha större bevisvärde än den gamla. Måste oxå säga att jag inte är så insatt i den svenska lagstiftningen. Därför blev jag lätt panikslagen när allt drog igång.
MVH Penny

Ps. Tack för alla svar..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp