Få ren skäck!

Royal_724

Trådstartare
Ska på utställning den 22 september!
Och jag vill gärna få min lilla bäbis ren. Hon har en massa små svarta skitfläckar i manen! Hur ska jag få bort dem?
Och hur kan jag få henne riktigt vit på sina skäckpartier?

Sv: Få ren skäck!

Jag brukar tvätta min med renons hästschampoo, annars e yes oxå bra. Sen sprutar jag bort smutsen med slangen vinklad "snett bakåt", antingen trycker man med fingret så de blir lite hårdare stråle eller om man har ett sånt där munstycke som centrerar den. Naturligtvis får man ju se till att inte ha för mycket tryck i den så de gör ont på dom!

Sen har emin´s glansschampoo i manen och svansen. Vill man att manen o svansen ska bli supervita brukar jag spraya effols pälsglans i 1 timme innan tvätt.

I svansen kan man kleta in kyllera kvällen innan så den stelnar till morgonen o då borstar man bara bort de o så blir de skinande rent. Likadan med strumpor/vita ben!

Här är min skäckflicka nytävttad :idea:

CNV00061.jpg

CNV00019.jpg

Min skäck brukar bli väldigt smutsig i den vita delen av manen. Den tvättar jag med Lactacyd så blir det vit och fluffig.

Nu har hon ju inte så mycket man kvar! :cry:
Kliat av sig det, men man kan ju få stubben vit och fin i alla fall!
Man ser mycket tydligare nu hur skitig den är!
Får testa med Lactacyd i manen, det är små typ smutsfettfläcka, som flugskit ungefär. Tvättade henne för två veckor sen men fick inte bort det!
Ska även testa med Yes.
Så vit som SnigelEffekt fått sin häst kan jag nog bara drömma om! :rofl:
Men får försöka!

ska du ha hästen riktigt ren så testa yes diskmedel. renare resultat går nog inte att få. min skäck lös rosa hud igenom om man kollade noga..

säkert inte bra för huden men en gång före utställning gör nog inte allt för mycket. det går ju att dricka yes utan att det händer allt för mycket bortsett från bubblor i magen så det är ju inget farligt i det. bara uttorkande.

Din är väldigt lik min i teckningen, min har dock ännu mer vitt på kroppen men en svart svans:D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 544
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 946
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Dressyrhingsten Skyline to B.