Få ut på försäkringen

MsSleepalot

Trådstartare
Hur gör man då? Kopierar man alla fakturor och förrättningsunderlag och skickar in till försäkringsbolaget? Ska man skicka med något mer?

Eller hur gör man?:confused:

Sv: Få ut på försäkringen

kopiera fakturorna samt förrättningsunderlagen och behåll kopiorna och skicka orginalen.

Jag skickar kopior. Använder orginalen i bokföringen.

En till fråga:

Har nu fått så många räkningar från veterinär att jag tammefan knappt har råd att betala dom längre:crazy: Kan man då prata med försäkringsbolaget och dom betalar räkningarna direkt utan att jag ska behöva betala dom först och sen skicka in kopian på räkningen till dom?
Eller måste jag betala först och sen skicka in?
:confused:

Hur gör man då? Kopierar man alla fakturor och förrättningsunderlag och skickar in till försäkringsbolaget? Ska man skicka med något mer?

Eller hur gör man?:confused:

Försäkringsbolaget brukar ha en blankett man skall fylla i. Där kall man bla beskriva sjukdomen/skadan osv.

En till fråga:

Har nu fått så många räkningar från veterinär att jag tammefan knappt har råd att betala dom längre:crazy: Kan man då prata med försäkringsbolaget och dom betalar räkningarna direkt utan att jag ska behöva betala dom först och sen skicka in kopian på räkningen till dom?
Eller måste jag betala först och sen skicka in?
:confused:

Om det är på klinik så kan man ofta direktreglera skadan dvs kliniken får betalt direkt av försäkringsbolaget. Det man betalar på plats är då självrisken och näringsidkare betalar momsen på hela behandlingskostnaden.

Är det inte en klinik med avtal med försäkringsbolaget så måste du tyvärr ligga ute med pengarna. Men skicka in de räkningarna du fått hittills direkt. Blir det ännu mer kan du skicka in dem senare.

Ja det är på klinik. Har varit där ett antal gånger nyss och haft hem veterinärer, så självrisken är betald för ett tag sen. Men nu börjar jag att inte ha råd att betala alla veterinärräkningar innan jag skickar in och får tillbaka på försökringen. Så undrar om jag kan ringa försäkringsbolaget och dom betalar räkningen på en gång åt mig? Eller hur går det till?:confused:

Jag skickade in fakturakopian och blanketten till Agria och fick pengar från dem ett bra tag innan fakturan skulle betalas till kliniken.

Jag skrev ut blanketten från deras hemsida, de kan även skicka hem den men det tar ju någon dag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag... 2
Svar
20
· Visningar
1 393
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 060
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 888
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka