Men alltså folk har ju liv också. Vem har tid att gå igenom alla sina vänners sidor varje dag för att se om just den vännen lycktas prestera ett inlägg? Det rör sig ju ofta om hundratals vänner folk har.
Jag har mycket bättre saker att göra i mitt liv än att slösa bort min tid på sånt trams på grund av att en plattform har en usel algoritm. Numera hänger jag mest på discord, på servrar jag tycker är intressanta och får nästan bara intressant material. Där lägger jag min tid.
Det var alltså inte rätt tjänst för dig och du har därför bytt.
Bra att du hittade något som passade dig bättre.
För mig som håller kontakt med människor i hela världen så är det däremot rätt tjänst.
Värdet ligger i att släkt och vänner är registrerade där så att jag kan få tag i dem och även kolla hur de har det utan att störa.

Att tjänsten är fel för dig gör den inte usel som koncept utan bara just fel för situationen.
För mig är den rätt och därför en bra tjänst.
 
Jo visst.
Men det är ju inte menat att vara enkelt för användaren.
Det är en gratistjänst och de vill ha din tid i utbyte mot tjänsten som de tillhandahåller.

Därför så finns nu möjligheten att betala för att i stället bli en kund.
Man kan betala för att bli av med reklam, men trots att man betalar har de inte lovat att man får ett relevant flöde där man ser alla sina vänners inlägg, i den ordningen de publiceras, och utan alla de här rekommenderade sidorna som inte är annonser. Plus masor med irrelevanta vänförslag.

Om jag hade kunnat betala och fått ett sådant flöde jag vill ha, då hade jag absolut övervägt att betala.
 
Men ni som tycker att det är dåligt att ni inte ser vad era vänner publicerar, är ni säkra på att era vänner faktiskt publicerar något?

Jag använder Facebook dagligen, men har nog inte publicerat något inlägg där på flera år. De absolut flesta i min vänkrets är likadana. Jag använder Facebook för grupperna jag är med i, köp&sälj och messenger. Scrollar knappt i "flödet" över huvud taget.
Jodå, de inläggen har en tendens att ploppa upp 3-4 dagar efter att de publicerats.
 
Om jag hade kunnat betala och fått ett sådant flöde jag vill ha, då hade jag absolut övervägt att betala.
Det är ju en lämplig återkoppling till Meta.
Jag använder inte flödet alls annat än som förströelse.
Det verkliga värdet i Facebook är för mig att kunna bläddra i bilder och information som mina vänner vill dela med sig av till många.
Samt att själv kunna lägga upp sådant som många är intresserade av att se och sådant som jag vill förmedla till många.
Grupper för att utbyta tankar och information inom olika intressen är också mycket värdefulla särskilt med möjligheten till att organisera olika evenemang.

Jag har svårt att se att hela Facebook skulle vara skit baserat på den lilla detaljen som flödet är.
 
Man kan ju tagga så att de som verkligen behöver se fort gör det.
Ser på en gång liksom.
fast fb är väl inget jobb? Det är förströelse och ett sätt att hålla kontakten med folk. Det finns väl sällan någon som behöver se något. Behöver folk det så skickar jag vanligen ett mess, alternativt ett privat meddelande.
 
Något av det största problemet, som jag ser det, är ju att facebook någongång i tiden faktiskt fungerade hyfsat (om ej felfritt) bra ändå. Flödet gick att välja mellan senaste, eller populäraste, och kommentarerna på något syntes. När man var taggad i någon kommentar så kom man fram till rätt ställe när man klickade på aviseringen. Och man fick oftast alla aviseringar som man skulle ha. Nu är det snarare som om den fått en massa barnsjukdomar, sådant som brukar komma i början men reda upp sig vartefter buggar fixas.
 
fast fb är väl inget jobb? Det är förströelse och ett sätt att hålla kontakten med folk. Det finns väl sällan någon som behöver se något. Behöver folk det så skickar jag vanligen ett mess, alternativt ett privat meddelande.
Det används flitigt för politik, marknadsföring och problemlösning.
Och för det så fungerar det riktigt bra.
 
Det är ju en lämplig återkoppling till Meta.
Jag använder inte flödet alls annat än som förströelse.
Det verkliga värdet i Facebook är för mig att kunna bläddra i bilder och information som mina vänner vill dela med sig av till många.
Samt att själv kunna lägga upp sådant som många är intresserade av att se och sådant som jag vill förmedla till många.
Grupper för att utbyta tankar och information inom olika intressen är också mycket värdefulla särskilt med möjligheten till att organisera olika evenemang.

Jag har svårt att se att hela Facebook skulle vara skit baserat på den lilla detaljen som flödet är.
Men även du måste ju hålla med om att det är ett problem när man inte får aviseringar ens när man blivit taggad, att man inte kommer rakt till rätt ställe när man klickar på en avisering, att aviseringar om födelsedagar kommer lite sådär godtyckligt och att kommentarer på olika trådar inte alla syns, trots att man valt att det ska visa alla kommentarer?
 
Men även du måste ju hålla med om att det är ett problem när man inte får aviseringar ens när man blivit taggad, att man inte kommer rakt till rätt ställe när man klickar på en avisering, att aviseringar om födelsedagar kommer lite sådär godtyckligt och att kommentarer på olika trådar inte alla syns, trots att man valt att det ska visa alla kommentarer?
Nej jag är totalt ointresserad av aviseringar.
Jag navigerar själv till vad jag vill läsa på snabbast möjliga sätt.

Jag har ännu inte hamnat fel och de enda kommentarer som jag inte kan se är från personer som har blockerat mig.
 
Ni vet att man kan fixa kommentarerna i grupper va? Gå in i gruppen och tryck på de tre strecken i hörnet:
Screenshot_20231110_162015_Facebook.jpg
 
Sen väljer ni de tre prickarna så att listan dyker upp. Då trycker man på Sortera kommentarer längst ner.
Screenshot_20231110_162025_Facebook.jpg
Efter det får man upp val där man kan klicka i Alla kommentarer. Då är det default för den gruppen framöver.
 
Nej jag är totalt ointresserad av aviseringar.
Jag navigerar själv till vad jag vill läsa på snabbast möjliga sätt.

Jag har ännu inte hamnat fel och de enda kommentarer som jag inte kan se är från personer som har blockerat mig.
Det är ju bra om det fungerar för dig, men vi är flera som skrivit om att det inte fungerar för oss och vi anser ju helt klart att det är ett problem.

Alldeles nyss när jag skulle kommentera i en grupp så ville det plötsligt att jag skulle tagga någon vän, fast jag inte ens använt @ eller börjat skriva på något namn. Det fungerar helt enkelt inte som det ska.
 
Senast ändrad:
Det är ju bra om det fungerar för dig, men vi är flera som skrivit om att det inte fungerar för oss och vi anser ju helt klart att det är ett problem.

Alldeles nyss när jag skulle kommentera i en grupp så ville det plötsligt att jag skulle tagga någon vän, fast jag inte ens använt @ eller börjat skriva på något namn. Det fungerar helt enkelt inte som det ska.
Det fungerar inte som du vill.
Det är inte samma sak som att det inte fungerar som det ska.

Och då vi är många som inte upplever några problem så är det inte en skit-tjänst rent allmänt.

Ni gillar den inte men det betyder inte att det är dåligt som vare sig koncept eller produkt.
 
Det fungerar inte som du vill.
Det är inte samma sak som att det inte fungerar som det ska.

Och då vi är många som inte upplever några problem så är det inte en skit-tjänst rent allmänt.

Ni gillar den inte men det betyder inte att det är dåligt som vare sig koncept eller produkt.
Jo det är en dålig produkt och därför är vi många som funderar på att lämna skiten.
Om större delen av dina "kunder" är missnöjda så har du en dålig produkt framförallt om produkten marknadsför sig som en sak men är något helt annat. När jag läser "om" på facebook så beskrivs en helt annan tjänst än den jag faktiskt får.
 
Jo det är en dålig produkt och därför är vi många som funderar på att lämna skiten.
Om större delen av dina "kunder" är missnöjda så har du en dålig produkt framförallt om produkten marknadsför sig som en sak men är något helt annat. När jag läser "om" på facebook så beskrivs en helt annan tjänst än den jag faktiskt får.
Men den är ju gratis så det finns inte så mycket att reklamera.

Vad tänker du använda i stället för att hålla kontakt med människor och föreningar?
 
Men den är ju gratis så det finns inte så mycket att reklamera.

Vad tänker du använda i stället för att hålla kontakt med människor och föreningar?
Den är absolut inte gratis, there is no such thing as a free lunch, och det vet du också. Jag betalar med data som de kan använda för att sälja in saker hos bla annonsörer.
För övrigt har jag inte sagt att jag ska reklamera du vrider mina ord. Jag skrev att tjänsten inte uppfyller det de säljer den som och då är den per definition dålig. Du sa att tjänsten inte var dålig vad grundar du det på när de nu inte ger den tjänst de annonserar om?
 
Om större delen av dina "kunder" är missnöjda så har du en dålig produkt

Jag tror dock inte att majoriteten av alla facebookanvändare som finns över hela världen är missnöjda på nivån "lämna skiten".

Därmed inte sagt att jag är supernöjd med allt meta joxar med, gråakalan är stor.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 995
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 090
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 454
Senast: Grazing
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 799
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp