Bukefalos 28 år!

Färg i barnkammaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Humelibumlan

Trådstartare
Vi har köpt hus och nu sitter man och funderar på hur man sak tapetsera o möblera :D Och behöver lite tips o inspiration..

Vad tycker ni är en bra färg till barnkammaren?
Är det några färger som t ex är lugnade eller annat man bör tänka på?

Någon med bilder som inspiration kanske? :angel:
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Vi har grönt i det ena barnrummet och gult i det andra. Dock är det "vanliga" tapeter, men så har vi köpt "bilder" som man fäster på väggen (Nalle Puh). De förstör inte tapeten.
 
Sv: Färg i barnkammaren?

break_a_leg skrev:
Vi har grönt i det ena barnrummet och gult i det andra. Dock är det "vanliga" tapeter, men så har vi köpt "bilder" som man fäster på väggen (Nalle Puh). De förstör inte tapeten.
Vaddå för bilder? *nyfiken*
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Nej ;) Men grönt som är lugnande för ögat alltså inte för mörk eller för ljus eller skrikig grönt. Sen är det alltid snyggt med en häftig bård.
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Mitra skrev:
Nej ;) Men grönt som är lugnande för ögat alltså inte för mörk eller för ljus eller skrikig grönt. Sen är det alltid snyggt med en häftig bård.
Jo, jag gillar oxå grönt.. men har inte hittat någon fin nyans än
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Det är självhäftande figurer, köpte dessa i en vanlig "barnaffär". Det brukar finnas lite allt möjligt att välja på, vi har som sagt Nalle Puh.
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Vi har en gul tapet i elins rum, kökstapet är det egentligen så den är avtorkbar... :angel: Sen har vi en bård med tomtebobarnen runt hela rummet. Jag kan ta kort i morgon om det är intressant. Det känns väldigt varmt och mysigt att komma in i hennes rum. Sen har hon en hel del tavlor med Nalle puh och sen är favorittavlan ett kollage med massa kort på vänner och släktingar som är "nära". Hon älskar att titta och peka och prata om allihopa.
Sen är det en massa annat oxå men det har jag köpt lite vart eftersom jag har hittat något som jag gillar eller tycker passar. En hel del har kommit från mormor oxå, bla nalle puh tavlorna.
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Vi ska ha en ganska ljust grön färg, lite "gråaktig" som heter Salvia, fast det blir till vårt sovrum. Barnen får samma nyans fast blå och lila i sina rum.

På färgaffärerna har de jättebra små stickor med färgprover!
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Jag målade taket,(snedtak med träpanel) ljust grått, väggarna i grå ton, allla lister runt dörr och fönster, golv i en kornblå färg som jag blandade till själv, i mitten en board(stavning?) med rymdmotiv i blå färg på ljust grå botten.

Det blev jättefint!
Annars tycker jag gult är en fin babyrumsfärg
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Vi gjorde barnrummet i ganska starka och tydliga färger eftersom det är stort och även fungerar som lekrum. Väggarna är tapetserade i en gul ganska varm färg (ej blekgul) och mitt på väggen i lagom barnhöjd sitter en bård med olika djur på i mest svart och vitt + lite gult och grönt i bakgrunden. Ena väggen där sängen står är en fondvägg (där är det också snedtak) i midnattsblått med svaga guldstjärnor på. Ingen bård där. Taket är granpanel som bara är vitlaserad för att behålla den ljusa träfärgen. Golvet är rätt "vågat"; en plastmatta i schackrutigt (ganska stora rutor) i svart/vitt.
Tapeterna köpte vi rätt billiga eftersom det känns bra att kunna tapetsera om när man vill utan att känna att man lagt ner en förmögenhet på allt. Dessutom har vår lilla huligan till dotter en tendens att gärna prova rita på väggar, dra lite i ett tapethörn etc (trots att hon mycket väl vet att det är förbjudet) :devil:

Rummet ser mysig, roligt och inbjudande ut. Det är både bra till lek och till mys mot den mörkblåa väggen (där också myshörna etc finns). Dessutom är det könsneutralt eftersom jag är allergisk mot tjej och killtapeter etc. Dessutom kommer barnen att få dela rum de första åren (BF imorrn med tvåan!!) så det ska passa oavsett om det blir en tjej eller kille denna gång.

Vildvittra
 
Sv: Färg i barnkammaren?

Wow! Det är ju precis sånt jag letat efter, tack så jättmycket för länken!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
686
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 400
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 941
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Bärstol
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp