Bukefalos 28 år!

Färg på kaninungar

pelhamtygel

Trådstartare
Min underbara kaninflicka har fått sin mkt efterlängtade kull på 5 st helt underbara individer. Men jag är inte så duktig på detta med färger, för att få den biten rätt så skulle jag behöva er hjälp.

Den första kaninungen som har en färg som kan vara tan brun, men jag blir lite osäker på om det heter något mer då hon har den gråa randen. Ni ser lite bättre på bilderna, än att jag ska förklara ^^

På denna bilden ser ni rätt så tydligt gränserna mellan det bruna och det grå.
Den bruna färgen har hon fått från pappan som är Brun tan och mamman är viltblå så antagligen där det "grå" kommer in. På baken är hon lite stickelhårig så inte lika stark brun färg som där fram.
fs_506250839_54532_1339203328.jpg


Här ser ni klart gränsen mellan det grå och det bruna, sen ser ni att gränsen mellan det grå och det bruna på baken inte är lika tydlig som den framtill. Hon är även lite stickelhårig på baken.
fs_506250840_43854_1339203333.jpg


Tecknade lite snabbt färgerna på en kaninmall för att visa på ett ungefär hur hon ser ut med blotta ögat.
fs_506250848_41527_1339203451.jpg
 
Sv: Färg på kaninungar

Det "gråa"/silvriga har egentligen inget med någon färg att göra, utan är något som kan ploppa upp ibland. Inte vanligt, men vet att det hänt på ex blåa ungar. Där har det försvunnit med första ungdjursfällningen. På andra ungar det hänt så har det berott på att just det partiet blivit nedkylt när ungen skulle få sin päls. Men som sagt, oavsett så har det växt bort. Så räkna bort det när du färgbestämmer ungen. :)
 
Sv: Färg på kaninungar

Okej, då får det bli en brun tan flicka ^^

Ska bara fota unge numertvå, som också har en knepigfärg som jag inte har en anning om vad den heter. Blev en väldigt rolig kull med dessa färger ^^
 
Sv: Färg på kaninungar

Sitter med lillen i famnen nu, här ska granskas ^^
Det stämmer hon är ljus på hela hakan och magen, runt det ljusa går en ljusbrun kant på några ställen.

När jag blåser på det silvriga på ryggen så sitter det silvriga enbart på topparna i pälsen, så det kan nog stämma att det försvinner vid fällningen.

Hittade några halvbra bilder på datorn som jag tagit på henne. På ena ser man även att halva hennes baktass är ljusbrun och den andra chokladbrun. För den mörkbruna färgen är lite åt det chokladbruna hållet.

533025_324949434250547_1957220363_n.jpg


556918_324949374250553_1156388084_n.jpg
 

Liknande trådar

Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 552
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
2 135
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 745
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Min 13-åriga tik har fått en stor resistens i ena ljumsken. Nästan lika stor som en tennisboll men mer avlång i formen. Det är bara en...
Svar
13
· Visningar
1 479
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp