Färg på lädret

M

Minstril

Vilken färg på lädret (sadel, träns, tyglar, martingal osv.) tycker ni är snyggast till en mörkbrun häst med inga som helst tecken? ;)
 
Sv: Färg på lädret

Svart eller ganska ljus brun, tycker jag:)
 
Sv: Färg på lädret

Svart eller riktigt mörk choklad brun.
 
Sv: Färg på lädret

Jag är "allergisk" mot ljust läder på mörka hästar, dvs. ljust tabac färgat läder, och sådant som ser oranget ut.

Min ena häst är mörkbrun, och tidigare hade jag mörk tabac färgat läder.

Men nu har vi bytt till Mörkt chokladfärgat läder, och det tycker jag att hon passar bättre i. även fast hon var fin i den färgen vi hade tidigare oxå. Men nja jag tycker nog att det är att föredra att försöka matcha färgen på lädret så att den är ganska lik hästens färg. dvs. fuxar har ljust tabac färgat läder, bruna hästar har mellanbrunt läder, mörkbruna hästar har mörkbrunt läder.

tidigare
15911999.jpg

http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_20/15540000-15549999/640x480/15548000.jpg

Och nu har hon den här färgen på lädret
20113169.jpg

(har tyvärr inga bilder men det mörkbruna lädret, när hon själv är som mörkast, som på den första bilden. Nu börjar sommarpälsen komma och då blir hon ljusare)
 
Sv: Färg på lädret

Det är så svårt att välja... Blir antagligen tabac, chokladbrunt eller svart. Och precis nu kom jag på att det nästan inte finns några andra färger på läder. Hon passar i allt, jag har beslutsamhets ångest :eek:
 
Sv: Färg på lädret

Har också mörbrun häst, dem passar i det mesta :) Men jag tycker det blir snyggast med Havanna eller Antique.
 
Sv: Färg på lädret

Jag tycker vanlig brun, mörkare brun eller svart! :)

Absolut inte ljusbrun! Det är inte vackert enligt mig.
 
Senast ändrad:
Sv: Färg på lädret

inte ljus brunt, mörk brun elr svart!
 
Sv: Färg på lädret

Brunt, typ rödbrunt, vet inte riktigt vad det kallas... har det på min mörkbruna (helt utan tecken ;)) och hon är så fin i det!!

Har tyvärr ingen bild än...

Annars svart, INTE ljusbrunt!

Min åsikt:idea:

Mvh, Sandra.
 
Sv: Färg på lädret

Allt hänger på vad man försöker åstadkomma! Vill man ha utrustning som syns? Ta ljusbrunt eller vitfodrat eller blingat eller dyl. Vill man ha neutral look? Ta så nära nyans som hästens färg som möjligt och diskreta spännen, pannband osv.

Med andra ord: ta det du själv tycker är snyggt och strunt i vad alla andra tycker!!! :banana:
 
Sv: Färg på lädret

Jag tycker svart eller ganska mörkt läder är snyggast

Bild på min häst med "medryttaren" ;)


tränset är lite rödbrunt ..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg på lädret

Är det bara jag som tycker svart är snyggast oavsett häst? :o

Satsa på svart säger jag, lättast att hitta grejer och matchar allt och alla : D
 
Sv: Färg på lädret

kl


På mörkbruna hästar tycker jag det är så snyggt med möörkt brunt läder! :love: Finare finns ju inte.
 
Sv: Färg på lädret

rödbrunt eller choklad brunt läder tkr jag ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: caballus
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
447
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 867
Senast: JohannaB
·
Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 571
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp