Färg på utrustning?

C

Coffeaclub

Jag har nu grubblat i ca 2 månader över vilken färg jag skall ha på sakerna (typ grimma, täcke, schabrak, lindor osv) till min häst. Jag bestämde mig först för neon-/äppelgrön, men det visade sig vara skitsvårt att hitta saker i den färgen. Nu undrar jag vad ni tycker att jag skall ha för färg eller om ni har några tips vart jag kan hitta saker i neon-/äppelgrön. Hästen är en 4-årig nordsvensk brukshäst, valack, fux med ljus man och svans och bläs. Hjälp mig! :bow:
 
Sv: Färg på utrustning?

Mossgrönt är jättefint på fuxar :love: Jag hade det på tiden jag red fux :p ... jag har aldrig haft en häst i samma färg som de andra så alla mina saker finns i kompletta set i mossgrönt, vinrött, rosa, ljusblå, lila och svart.... spår av varje häst som använt de :)

Få se nu, mossgrönt och mörkblått, svart, ljusblått.... vinrött... brun (fast det är min personliga hat-färg). Senapsgult och grått är också snyggt till en fux.
Det som INTE funkar är lila, rosa, ljusgult och multifärgat.
 
Sv: Färg på utrustning?

Varför inte variera lite? Du kommer tröttna rätt snart om du bara har EN färg till din häst!
 
Sv: Färg på utrustning?

Jag tycker att ljusblått är cäldigt fräscht och snyggt till fux... Det finns även rätt mycke som man kan köpa som är samma ljus blåa... :) Neongrönt? Mmm, rätt snyggt till fux, men lite för skrikigt tycker jag! Vist är det bra att hitta sin häst i hagen men tror man trötnar på en sån häftig färg rätt snart... varför inte ha schabrack och lindor i en färg och täcke+grimma i en så det blir lite variation ändå!
 
Sv: Färg på utrustning?

Neon-/äppelgrönt skulle jag också kunna tänka mig till "min" fux, om det inte vore så svårt att hitta.
Ljusblått finns ju lite mer, och är också superfint till fuxar, så jag lägger min röst på det. Har själv börjat samla på mig ljusblå saker eftersom jag tröttnade på allt det svarta och vita. Ljusblått passar ju till de flesta hästfärger dessutom. :)
 
Sv: Färg på utrustning?

Indeed, men äppel/limegrönt syns ju väldigt bra i alla fall, och jag tycker det är en söt färg ^^ Man kan ju förstås variera sig lite, men själv föredrar jag lila framför alla andra färger (något jag dock inte rekomenderar till en fux). Men ja, olika nyanser av blått och grönt passar nog allra bäst till en ljus fux tycker jag ^^
 
Sv: Färg på utrustning?

Du ska se min skimmel.. ljusblått pryder honom underbart *le* Både ute i hagen, på ridbanan och i stallet =)
 
Sv: Färg på utrustning?

Oh, ja det kan jag tro, vad är det för ras på din häst, förresten ^^
 
Sv: Färg på utrustning?

ta å köp allt i olika färger....asballt ju!
 
Sv: Färg på utrustning?

Hmm....många förslag var det här! :) :bow:
Har faktiskt funderat på både gult och ljusblått, men min kompist tyckte inte att jag skulle ha gult iaf. Han är rätt gulaktig i färgen, lite åt isabell på vissa ställen, så hon menade att gult inte skulle synas så bra, dessutom blir det fort skitigt, men jag vet inte...gult är inte heller så himla lätt att hitta saker i. Det kanske lutar åt ljusblått iaf. Då kan man ju lätt kombinera med andra blå saker.. :D Tycker dock att äppelgrönt é en sån himla fräsch färg... :confused:
 
Sv: Färg på utrustning?

en skimmel blir faktisk ganska så söt i en äppelgrön grumman =)
 
Sv: Färg på utrustning?

fullblod *le* så söt =) just nu springer han i hagen med ljusblå grimma, ljusblåa lindor och ganska så ljusbltt täcke =)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 282
Senast: Whirlie
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 428
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Jag har då en otroligt orelevant fråga för min egen del (då jag varken äger häst, har pengar, är myndig eller bor hemifrån), men jag...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: Fenestra
·
Gnägg Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :) Jag som TS får väl börja Häst: Skimmel, drar åt det...
Svar
19
· Visningar
4 111
Senast: Hemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp