Vilken färg har du på utrustningen?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :)

Jag som TS får väl börja
Häst: Skimmel, drar åt det blåa hållet.
Benskydd/grimmor/schabrak osv: Ljusblått eller turkost
Läder: Blandar hejvilt! :D Allt från new tan till svart.
 
Svart läder på allt utom hennes lädergrimma som är mörkbrun.
Schabrak m.m. är mycket beige, brun, marinblått, khakigrön. Men finns även rött, plommonlila, mintgrön -och vitt då. Lindor i samma färger som schabraken.
Benskydden är svarta och vita.
Grimmor blandas hej vilt, har svarta, grå, brun, gul & rosa (reflex).
Täcken är olika blå, svarta och bruna.
 
Å viken kul tråd!
Jag har brunt på min dressyr utrustning alltså sadeln och träns. Sen jag jag lindor och scabrak i dova färger till det, typ marinblått, vinrött, mörkgrönt och vitt till finare tillfällen såklart. Och bruna benskydd när jag inte orkar linda.

Hopp utrustningen har svart sadel och träns, matchar med röda freejumps och röda benskydd, favoriten är svart schabrak med röd kant...
Har bara haft egen häst i 2 år och leker nästan lite my little pony ( 80 tal när jag var liten) med min häst. Nån kväll i våras tog jag det till sin spets och skämdes nästan lite när jag kom till ridbanan i röd piké, rött schabrak, röda lindor och röda stigbyglar.... Och så kan man till på köpet knappt rida sin häst i form :angel:
Men kul är det att i alla fall se snygga ut när vi skrittar fram eller står stilla:laugh:
När jag rider ut har jag hopp utrustningen men med fula reflex benskydd, reflexväst och reflex boots, safey first....
Sen har jag ett antal set i turkos, orange, rosa och andra konstiga infall jag har fått.
Ska tillägga att jag inte köpt ett plagg till mig själv ( som inte hör till stall garderob) på 2 år. Så utanför stallet är jag verkligen inte stilig alls, man får ju välja var man lägger sina pengar om man inte är jätte rik. Och tydligen lägger jag mina pengar på att vara snyggast ( och typ sämst) på ridbanan! :laugh:
 
Å viken kul tråd!
Jag har brunt på min dressyr utrustning alltså sadeln och träns. Sen jag jag lindor och scabrak i dova färger till det, typ marinblått, vinrött, mörkgrönt och vitt till finare tillfällen såklart. Och bruna benskydd när jag inte orkar linda.

Hopp utrustningen har svart sadel och träns, matchar med röda freejumps och röda benskydd, favoriten är svart schabrak med röd kant...
Har bara haft egen häst i 2 år och leker nästan lite my little pony ( 80 tal när jag var liten) med min häst. Nån kväll i våras tog jag det till sin spets och skämdes nästan lite när jag kom till ridbanan i röd piké, rött schabrak, röda lindor och röda stigbyglar.... Och så kan man till på köpet knappt rida sin häst i form :angel:
Men kul är det att i alla fall se snygga ut när vi skrittar fram eller står stilla:laugh:
När jag rider ut har jag hopp utrustningen men med fula reflex benskydd, reflexväst och reflex boots, safey first....
Sen har jag ett antal set i turkos, orange, rosa och andra konstiga infall jag har fått.
Ska tillägga att jag inte köpt ett plagg till mig själv ( som inte hör till stall garderob) på 2 år. Så utanför stallet är jag verkligen inte stilig alls, man får ju välja var man lägger sina pengar om man inte är jätte rik. Och tydligen lägger jag mina pengar på att vara snyggast ( och typ sämst) på ridbanan! :laugh:
Ska tillägga innan folk skriker att jag lägger även pengar på minst en privat träning i veckan, oftast två! Så vi glider inte bara runt och matchar jag tränar faktiskt för att bli en bättre ryttare också!
 
Allt läder är svart, och (ialla fall nästan :D) all ridutrustning såsom schabrak, benskydd, stigbyglar osv går i marinblått och rött.
 
Har fyra hästar med olika färger och jag har ett litet shoppingbegär så har väldigt mycket saker...
Mina favoriter just nu är blått/brunt och beige/grönt. Förr hade jag allt i Cerise så det hänger väl kvar i bakgrunden. Har även en gul outfit som jag inte hittar någon bra bild på.

dsc_20521.jpg

dsc_1919.jpg

wp-1468908102391.jpg

Grå häst har grundfärg Cerise med svart läder. Gul häst har egentligen blått/brunt, men oxå gärna brunt/beige/grönt. Brun häst har gult och grönt med svart läder. Svart häst blått och brunt(läder varierar, jag tar brun sadel/träns, sambon väljer det svarta). Men jag byter ju inte om för att jag byter häst så de rids med alla färger beroende på vad jag tog på mig den dagen.
 
Har en fux och en skimmel, lädret är brunt och övrigt är mestadels grått, brunt, svart, marinblått och mossgrönt. Dvs tråkiga färger men classiskt och stilrent. Sen så går allt att matcha med varrandra mer eller mindre. Är dock inte så glad i att matcha så mycket nu, blir lätt t ex brunt på brunt på brunt om man har det som genomgående tema på både sig själv och hästen ;).
 
Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :)

Jag som TS får väl börja
Häst: Skimmel, drar åt det blåa hållet.
Benskydd/grimmor/schabrak osv: Ljusblått eller turkost
Läder: Blandar hejvilt! :D Allt från new tan till svart.
Läder föredrar jag svart, har alltid tyckt det är snyggast. Just nu har ponnyn svart träns, brun sadel och svarta stigläder.. En liten miss, men sadeln är bara lånad och när det blir dags att köpa en annan sadel vill jag nog ha en svart.

Grimmor har jag i alla möjliga färger, likaså schabrak. Men mycket går i blått. Gillar alla möjliga färger, är inte så förtjust i rosa däremot :p
 
Hästen är mörkbrun.
Jag kör svart på min utrustning, det är schabraken som kan skifta lite i färg, har röda, mörkgrön, svarta, grå, blåa och lila.
Täcket är rött, grimman hon har är röd, men även där har vi en beige/blå, blå/svart.

Jag har själv inte förstått mig på det här med att matcha, så jag bruka ha det jag käner för på både mig och hästen. :)
Enda gången vi är matchade kommer väl vara vid tävling. :)
 
Med undantag för någon sele och tillhörande huvudlag är all min läderutrustning brun i olika nyanser. Nästan allt har varit naturfärgat när det varit nytt men har mörknat med åren. På tävling har den ena hästen lila filt och jag lila skjorta, den andra hästen har cerise filt och jag cerise skjorta. Har en del vardagsutrustning i de färgerna också men har även en hel del andra färger eftersom färgvalet varierat med åren :D Matchar bara mina egna kläder till tävling, aldrig hemma.
 
Å viken kul tråd!
Jag har brunt på min dressyr utrustning alltså sadeln och träns. Sen jag jag lindor och scabrak i dova färger till det, typ marinblått, vinrött, mörkgrönt och vitt till finare tillfällen såklart. Och bruna benskydd när jag inte orkar linda.

Hopp utrustningen har svart sadel och träns, matchar med röda freejumps och röda benskydd, favoriten är svart schabrak med röd kant...
Har bara haft egen häst i 2 år och leker nästan lite my little pony ( 80 tal när jag var liten) med min häst. Nån kväll i våras tog jag det till sin spets och skämdes nästan lite när jag kom till ridbanan i röd piké, rött schabrak, röda lindor och röda stigbyglar.... Och så kan man till på köpet knappt rida sin häst i form :angel:
Men kul är det att i alla fall se snygga ut när vi skrittar fram eller står stilla:laugh:
När jag rider ut har jag hopp utrustningen men med fula reflex benskydd, reflexväst och reflex boots, safey first....
Sen har jag ett antal set i turkos, orange, rosa och andra konstiga infall jag har fått.
Ska tillägga att jag inte köpt ett plagg till mig själv ( som inte hör till stall garderob) på 2 år. Så utanför stallet är jag verkligen inte stilig alls, man får ju välja var man lägger sina pengar om man inte är jätte rik. Och tydligen lägger jag mina pengar på att vara snyggast ( och typ sämst) på ridbanan! :laugh:

:rofl::rofl::rofl: Jag behöver inte skriva något eget inlägg för jag kan kopiera detta rakt av. Nästan. Jag har inte så mycket röda prylar. :angel:
 
Grund (hopp) läder-utrustningen är brun. Då har jag hoppsadel, tre olika träns och förbygel/martingal.
Dressyrutrustningen, alltså ett träns och dressyrsadeln är svarta.

Benskydd/damasker och freejumps: svarta eller bruna.
Lindor har jag bruna, beiga och marinblåa.
Schabrak i tio olika vita nyanser, tio olika beiga nyanser, några svarta och någon enstaka racing-grön.:angel:
Dock gillar jag passpoaler, och har en del loggor på schabraken så de flesta är diskreta med en lite roligare färg på passpoal och brodyr.

Med andra ord: Vi är väldigt sobra i klassiska och mjuka natur-färger.
(ni kan ju gissa hur det ser ut hemma hos mig :rofl:)
 
Så gott som allt mitt läder är brunt. Tror att jag har 2 svarta träns som jag inte brukar använda eftersom sadeln är brun och den kommande dressyrsadeln också mest troligt kommer att vara brun.
De flesta benskydden är bruna, men terrängskydden är svarta för de finns inte i brunt.
Textilier går i grått, marint, brun/beige och så gillar jag olivgrönt.
Har 2 ston, en fux och en mörkbrun som kan få ha lite detaljer i gammelrosa.
Tex kantband på schabraket eller ett grimskaft.
Sobert, enkelt, klassiskt och elegant.
Min lilla fuxkille har ingen egen färg ännu men han är bara en månad gammal.
Som fuxgrabb så blir nog hans färger marinblått, olivgrönt och creme.

Jag har väldigt svårt för skrikiga färger så de undviker jag om det går.
 
Hej!

Min tjej har vinrött som färg. Hon ärvde det vinröda från hästen jag hade innan.
Sadel och träns är svart, utom hoppsadeln som blev brun.
Om jag verkligen inte hittar vinrött kan lila också vara ok.

/Lavinia
13147801_1013364292032757_4199946905000926636_o.jpg
 
Till min gamla dam har jag svart läder men hennes dotter blev ljusare brun och jag tycker inte att hon passar i svart. Hon har istället fått brunt läder på sina saker.

Jag tycker att lite mörkare rött är fantastiskt snyggt på mörka hästar så innan ungarna blev så stora att de blev ridbara hade jag bara rött på allt, i undantag svart om jag inte hittade rött. Jag älskar grönt och lila så min yngsta och hennes numera sålda fuxsyster fick det på sin utrustning.

Tant på 25-årsdagen förra året
150505-1_zpsg8tf2d29.jpg


Lillan härom veckan
0160707_zpshhqp01th.jpg
 
Till min gamla dam har jag svart läder men hennes dotter blev ljusare brun och jag tycker inte att hon passar i svart. Hon har istället fått brunt läder på sina saker.

Jag tycker att lite mörkare rött är fantastiskt snyggt på mörka hästar så innan ungarna blev så stora att de blev ridbara hade jag bara rött på allt, i undantag svart om jag inte hittade rött. Jag älskar grönt och lila så min yngsta och hennes numera sålda fuxsyster fick det på sin utrustning.

Tant på 25-årsdagen förra året
150505-1_zpsg8tf2d29.jpg


Lillan härom veckan
0160707_zpshhqp01th.jpg

Jisses, är hon med stjärnen 26 år?! :eek: Hon ser ju inte ens ut som 16!
 
Mörkbrun swb valack.
Läder; svart.
Övrig utrustning; Gul (knallgul annars gills det inte)

Brunt swb sto.
Läder; svart
Övrig utrustning; cerise

Svart welsh hingst
Läder; svart
Övrig utrustning; vit & grå

Ljusbrunt ardennersto
Läder; svart
Övrig utrustning; mörkgrönt

Tigrerad shettiskorsning sto
Läder; svart
Övrig utrustning; mest ljusblå men ungarna mixar vilt till henne.

Rödskimmel welsh sto
Läder; mörkbrun
Övrig utrustning; brun & orange

Brunt welshsto
Läder; svart
Övrig utrustning; Lila

Brunt fbl sto
Läder; ljusbrun
Övrig utrustning; vinröd

Har ett nytt föl för iår, blir svart men inte bestämt färg till henne, lutar åt silver.
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: EZMK
·
Gnägg ...På utrustning alltså. Vad har ni för färg på lädret? Övrig utrustning? Och vilken färg är eran häst? :) Jag får väl äran att börja...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 236
Senast: Elisha
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
737
Gnägg Ja, vad minns ni från ridskoletiden? Någon speciell utrustning? Att många hästar kanske kom från samma ställe? Något annat? :D Eftersom...
2
Svar
37
· Visningar
4 357
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp