gul_zebra

Trådstartare
Undrar över lurvas färg och ras? Svart, grå och vit är han, mestadels vitt, det gråa har blivit lite mer med åren men alltid funnits där (roan? Eller ska han ha varit helt svart/vit först i sådana fall?)
Undrar även över rasen... Han är som ett släthår, fast pälsen är sträv och något vågig. Kändes precis som ull när han var liten, han är nu 4½ år och pälsen är fortfarande sträv men inte lika sträv och känns inte som ull längre. Lika sträv som en teddy är han numera.
Enligt djuraffären ska han ju vara korsning rex/teddy men de blir ju släthår? Skulle ena föräldern kunna vara korsning rex/teddy och den andra antingen rex eller teddy, och därav resultatet? Några andra ideer, eller någon som vet säkert?
Ska lägga in bild sen om jag hittar någon så får ni se på sötnosen. Annars får jag väl se om scannern funkar i helgen. Synd bara att jag inte har några bilder på svansen han hade förut, så gullig. Domarna på utställningar kände igen honom direkt när de såg svansen så syrran var ju alldeles till sig såklart :D
 
Zorro är en Golden/white/black virvelblandning.
Har du inte klippt honom så är han korthårig
Lurvas syns för dåligt för att jag med säkerhet skall se.
 
Då skall han ha fyrkantiga fält i ett visst mönster annars är han trefärgad.
Skall se om jag kan hitta bilder på en tort n'white :)
 
Skinny är inte vackert :crazy: men jag skulle vilja ha en Cuy eller två :D
Och några texlar och några mer merinos, en och annan peruan..någon lunkarya eller två :d
Jag behöver massa pengar :eek:
Nå ja...vad är en bal på slottet :angel: drömma får man ju göra ialla fall :D
 
ÅHHHHHHHHHHH :love: :love: :love: :love:
de såg ut som ett lapptäcke eller engelsk konfekt.... :D :D
 
Jag ha en teddy som har svart vita rutor...perfekt schakbräde om dom inte hade varit så få och om han hade kunnat sitta stilla :o :D
Visst är dom snygga på det viset.
Tänk dig en kisse med sådana möster :cool:
 
Skinny är ju så gulligt :love: Fast vissa är fula. Speciellt en del trefärgade. Huvva :crazy: Pe white skinny skareva :love:
Vill ha sheltie och peruan och lite fler :) Fast just nu skulle jag nog inte orka kamma pälsen varje dag så det får duga med marsvin utan kamtvång för min del :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 083
Senast: iNHALE
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
E
Övr. Djur Nu ska vi se om jag kan detta! (Första gången jag postar en tråd:p) Jag har två majsormar som är 1,5 år och minst 1m långa. Jag är...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Ella1996
·
H
Hundhälsa Vet inte om någon minns mig, försvann för ett bra tag sen. Men nu har jag en liten fråga. Jag har en omplacering från Irland sedan...
Svar
10
· Visningar
7 516
Senast: tinissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp