Färgade hästskor

Bamburine

Trådstartare
Jag har försökt klura ut en smart lösning för att hitta tappskor då jag gått runt hela veckan och letat i hagen utan lycka.
Vad tror ni om att antingen spraya skorna i någon skrikig färg alternativt i reflekterande färg och då leta i mörker?
Såklart nöts färgen bort ganska snabbt men min förhoppning är ju att det ändå kanske gör det liiiite lättare samt att man får bättra på lite då och då.
Någon som testat?
 
Jag har försökt klura ut en smart lösning för att hitta tappskor då jag gått runt hela veckan och letat i hagen utan lycka.
Vad tror ni om att antingen spraya skorna i någon skrikig färg alternativt i reflekterande färg och då leta i mörker?
Såklart nöts färgen bort ganska snabbt men min förhoppning är ju att det ändå kanske gör det liiiite lättare samt att man får bättra på lite då och då.
Någon som testat?
Har inte testat men reflexsprej borde funka.
 
Jag har försökt klura ut en smart lösning för att hitta tappskor då jag gått runt hela veckan och letat i hagen utan lycka.
Vad tror ni om att antingen spraya skorna i någon skrikig färg alternativt i reflekterande färg och då leta i mörker?
Såklart nöts färgen bort ganska snabbt men min förhoppning är ju att det ändå kanske gör det liiiite lättare samt att man får bättra på lite då och då.
Någon som testat?
Spreja på insidan och sidan.
 
Det är väl en fördel med equine fushion-bootsen. Hästen fick spel igår och for iväg i värsta galopp- och bockrejset. En av frambootsen flög/trampades av men med hjälp av pannlampor hittade vi den rätt snabbt pga reflexen :up: !
 
Jag skulle vara försiktig med färgens innehåll, då den slits av och troligtvis äts upp av hästarna i hagen. Många färger innehåller ganska otrevliga saker.
 
Jag skulle vara försiktig med färgens innehåll, då den slits av och troligtvis äts upp av hästarna i hagen. Många färger innehåller ganska otrevliga saker.
Om man bara sprejar på insidan så borde risken för detta minska. Jag har inte gjort det själv men det låter som värt att testa!
 
Tror inte färgen håller. Även om man sprayar på insidan så kommer förmodligen vätska och korn av sand/lera osv in och nöter bort färgen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 466
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 695
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp