Bukefalos 28 år!

Färghjälp till mörk häst

Miljon

Trådstartare
Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på Utrustning, men det kändes mer som lite oseriöst funderande än ett faktiskt utrustningsproblem. Moderator får gärna flytta om jag tänkt fel :)

Hur som helst. Det är dags att köpa ny utrustning. Hästen är mörkbrun/svart, med vitt i ansiktet. Min allra första ponny hade brunt läder, sedan har det alltid varit svart. Jag har egentligen inga problem med svart utrustning, men tycker personligen att mörkbrunt läder är det snyggaste som finns :love:
Men fungerar det på en svart häst? Jag tänker att svart står inte ut på samma sätt, det smälter liksom in mer i hästen. Kanske är det snyggare? Eller är det snyggare när utrustningen syns lite mer?
Smaken är som baken, delad, så bara för att någon tycker något är snyggt är ju inte det någon sanning. Men hjälp mig här nu! Vad tycker ni? Vad hade ni valt?
Jag har drömt om att få ha en brun utrustning i säkert tio år, och nu när jag har chansen så kanske det inte passar hästen... :meh:
 
Jo brunt är snyggt på en svart häst! Även ljusare, typ chestnut.
Skimmel är den enda där jag rakt av valt svart utrustning, sen tycker jag brunt funkar på resten!

Sen är jag sån som tycker att dressyrsadeln ska vara svart...... Hoppsadel har jag gärna brunt liksom schabrak, lindor och täcken.
 
Jo brunt är snyggt på en svart häst! Även ljusare, typ chestnut.
Skimmel är den enda där jag rakt av valt svart utrustning, sen tycker jag brunt funkar på resten!

Sen är jag sån som tycker att dressyrsadeln ska vara svart...... Hoppsadel har jag gärna brunt liksom schabrak, lindor och täcken.

Dressyr vs. hoppsadel håller jag med dig! Dressyrutrustning ska alltid vara svart :up:
 
Är det riktigt mörkbrunt läder kan det vara snyggt på en mörk/svart häst. :)
Men blir det lite för ljust brunt läder tycker jag det kan skära sig lite. Satsa på mörkbrunt när du har velat ha det så länge, tycker jag.
 
Min svarta i mörkbrunt träns. Hon passar bra i det tycker jag.
11336079_1127565957271749_1731561262_n.jpg
 
Problemet med brun utrustning tycker jag är att det är svårt att hitta exakt samma bruna färg på sadel också. Jag tycker iallafall det bör vara lika för att det ska se snyggt ut. Därför valde jag svart till mina svarta häst. Svart sadel och träns och sedan hade jag gärna starka färger på lindor och schabrak, även ibland helsvart, svarta lindor, svart schabrak. Tyckte jag med var väldigt fint.
 
Svarta passar ju i allt! :d
Men brunt tycker jag absolut kan vara snyggt på svarta. Brunt tycker jag är snyggt på alla färger egentligen. Även på min skimmelkille faktiskt! :D
 
Jag har en mörk häst (svartbrun) och hans första sadlar var bruna. Gillar egentligen inte brunt läder, men tyckte det var snyggt på hans mörka färg och mjölmule.
Men tröttnade på att inte hitta träns i samma färg, och det funkar inte för min ocd-hjärna. Så gick över helt till svart. :p
 
Problemet med brun utrustning tycker jag är att det är svårt att hitta exakt samma bruna färg på sadel också. Jag tycker iallafall det bör vara lika för att det ska se snyggt ut. Därför valde jag svart till mina svarta häst. Svart sadel och träns och sedan hade jag gärna starka färger på lindor och schabrak, även ibland helsvart, svarta lindor, svart schabrak. Tyckte jag med var väldigt fint.

I mitt tycke så blir det för mycket ponny ryttare varning på starka färger mot en annan stark färg. Nej, man ska hålla sig ifrån tex rött, skrik grönt, gult osv på sin svarta häst. I alla fall om man håller med mig i att det ska se sofistikerat ut.

Brunt är ok på svart häst, men jag tycker faktiskt att svart eller riktigt mörk brunt är mycket snyggare. Det blir för skarpa kontraster annars. Men jag är ganska finkänslig också ;)
 
I mitt tycke så blir det för mycket ponny ryttare varning på starka färger mot en annan stark färg. Nej, man ska hålla sig ifrån tex rött, skrik grönt, gult osv på sin svarta häst. I alla fall om man håller med mig i att det ska se sofistikerat ut.

Brunt är ok på svart häst, men jag tycker faktiskt att svart eller riktigt mörk brunt är mycket snyggare. Det blir för skarpa kontraster annars. Men jag är ganska finkänslig också ;)
Nja, det finns ju skarp färg och det finns skarp färg. Jag vill inte ha skrikande färger, ska vara mjuka färger som syns. Skrikgrönt? Inte snyggt på något.

Är ju tur det är olika då i tyckande. Vad du tycker ser sofistikerat ut stämmer inte överens med vad jag tycker uppenbarligen. Du bör dock hålla dig borta från det eftersom inte du gillar det.
 
I mitt tycke så blir det för mycket ponny ryttare varning på starka färger mot en annan stark färg. Nej, man ska hålla sig ifrån tex rött, skrik grönt, gult osv på sin svarta häst. I alla fall om man håller med mig i att det ska se sofistikerat ut.

Brunt är ok på svart häst, men jag tycker faktiskt att svart eller riktigt mörk brunt är mycket snyggare. Det blir för skarpa kontraster annars. Men jag är ganska finkänslig också ;)

Och jag tycker brunt eller svart (eller dödens färg beige) är skiiiittråkigt på en svart häst. Sofistikerat? Blah! :wtf:

//KrullTroll som aldrig fick någon ponnytid och tar igen det nu :D

12065759_10153280409188789_2281054183154110939_n.jpg

10704054_10152438438363789_7826273347533099304_n.jpg

Syns inte, men även tränset har turkos fodring här :D:p


11204932_10153349126143789_6729954125336544810_n.jpg

12241513_10153349128208789_4002863190865745585_n.jpg

:angel::angel: Vi gillar turkost :p
 
Jag kör mörkbrunt till min svarta, tycker det är snyggt!

Största anledningen är dock att jag även har en isabell, och svart på en isabell tyckte jag blev för skarpt. För att kunna ha samma utrustning på båda blev det brunt. :p
 

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
314
Senast: gullviva
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: miumiu
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 194
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 429
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp