Bukefalos 28 år!

FÄrgkunniga se hit!! Vad Är detta?

pitbull_lisen

Trådstartare
Hej slänger ut en tråd här efterom jag inte förstår vad min quarter har för färg...?? (även den som ritade konturdiagram mm var osäker, men hon är reggad som palomino)
Vid första anblicken ser hon ut som en vanlig palomino om än mörk...
MEN:
- kroppsfärgen är mörk o djup med starkt guld/ koppar skimmer
-Hon har en gräddvit/ silverfärgad man med enstaka svarta hår i
-Hon har en mycket blandad svans både vita, silvriga, svarta o mörkbruna hår i. Mycket mer än i manen.
- Hon har vita stickelhår i huvudet men inte på övriga kroppen.
( Kroppsfärgen har samma nyans över hela även på ben mm.)
Ingen ål

Pappan är en palomino med "vanlig" nyans och kritvit man/ svans
Mamman har svart man o svans o ljusbrun kroppsfärg (ngt apelkastad) men inte svarta ben...? Hum vet inte inte vad hon räknas som.... Inte dun = ingen ål, inte bay = ljusa ben int buckskin = ljusa ben

Någon som är kunnig på färger? Har läst lite om silver bay mm men inte hittat nån variant på palomino eller dilutioner som ser precis ut som min, det närmsta jag hittat är mörka palominos men kan de verkligen ha den färgen i man o svans?
Vet ej hur man lägger in bilder direkt men om ni kopierar adressen nedan kommer en bild på henne upp!! Hon heter "Issa" och är längst upp på sidan samt längst ned...
www.geocities.com/spinnoviftas/hastar
 
Senast ändrad:
Sv: FÄrgkunniga se hit!! Vad Är detta?

jag vill se en bild på huvudet för att kunna svara på frågan.
 
Sv: FÄrgkunniga se hit!! Vad Är detta?

vet ej hur man lägger in bilder direkt här, eller vad deras URL är? Men hon har samma färg i huvudet som på kroppen, ett litet stjärnämne och stickelhår i pannan och runtomkring över nosryggen (inte ner på ganascherna) men ser man henne precis rakt framifrån ser huvudet ut som roan-stickelhår.
 
Sv: FÄrgkunniga se hit!! Vad Är detta?

Det är hennes ögon jag skulle vilja se, inte pälsen
 
Sv: FÄrgkunniga se hit!! Vad Är detta?

Tycker det ser ut som en palomino. Det finns ju jättemånga varianter av palomino, surfa runt lite på internet och titta, finns allt från riktigt mörka, nästan bruna i kroppen till nästan vita. Att manen och svansen har mörka hår inblandat är inte ovanligt.

Min häst är palomino, på sommaren är hon apelkastad.
image.jpg


Hon har även antydan till ål.
IMG_3003-1.jpg
 

Liknande trådar

Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 475
Senast: Maja_Kandi
·
Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Lukaskatt
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 453
Senast: Tjôta
·
  • Låst
Avel Han föddes brun med ljusa ben,,i dag är han sex år, mycket mörk brunsvart med massa stickel hår,, melerad man helt kolsvart ben...
Svar
8
· Visningar
2 497
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp