Färgsätta 40 kvm med färg/tapeter

Trocadero_lover

Trådstartare
Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras.
I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas.
I hall/kök så sätter jag in nytt jättesnyggt parkettgolv i Ek. Ska renovera köket också, sätta in nytt kök (vitt också med vitt kakel och bänkskiva i massiv ek), blir troligtvis IKEA kök el liknande så inget speciellt.

Så kommer vi till väggarna, har hela tiden sagt att jag ska ha allt vitt för att få känslan av en ljus/fräsch lägenheten som inte upplevs som trång. Men fick hem lite tapetkataloger idag och det finns verkligen mycket fina tapeter...
Men vad ska man tänka på? Inget stormönstrat antar jag. Förmodligen ska jag väl hålla mig till ljua kulörer även där? Hur är det mönstrat överhuvudtaget? Kan det bli för mycket på något vis. Fick hem en katalog med enbart vita tapeter med mönster med lite silver i. Funderar på att ha det i hallen, känns som det vita med lite silver kan reflektera så att de upplevs som större? Eller tänker jag fel...
Vad ska man hitta på i köket? Kommer ha vit lackat bord förmodligen och svarta eller vita stolar till det.
Vardagsrum/sovrum ska det vara målat i vitt, kulör vet jag inte men det får inte se skitigt ut eftersom jag ska ha vit lackade tv möbler med lite glans i....

tips?? Någon som kan sånt här?!
 
Sv: Färgsätta 40 kvm med färg/tapeter

Jag säger spontant, var inte rädd för att ta i!
Men i en så liten lägenhet skulle jag se rill att det finns en röd tråd igenom hela lägenheten.
Kanske samma mönster men i olika färg...

Eller rejäl foto fondvägg är häftigt!
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: cewe
·
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 138
Senast: Luff
·
Hemmet Vårt kök är ett Marbodalköp från 80-talet och tror luckorna är knappast nyare. Fd vita av sk budgetmodell utan detaljer osv. Ser idag...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: em-pirre
·
Hemmet Jag och sambon flyttar till hus i mitten av maj och det kommer bli en del renovering. Köket skall rivas ut och bytas helt och hållet...
Svar
0
· Visningar
701
Senast: Flash5
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp