Färskfoder, vilken märke ska man välja?

Nordic, köper burgarna som är enkla att ta upp och tina och hålla koll på mängden. Inte så blodigt och kladdigt som andra färskfoder. Ingen kyckling. Bara nöt.
 
Hej på er!

Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge färskfoder.) i dagsläget får de Royal Canin s bantningsfoder från veterinären. De mår bra på fodret och håller vikten. Men jag gillar att ge mat i kongar och frysa in som aktivering och hundarna Älskar färskfoder! Det blir också billigare för mig än våtfoder..

Önskemål på färskfoder:

- Ej kyckling

* Gärna burgare.

* ska ta liten plats i frysen. ( har liten frys}

* gärna bra pris.

* ej för fett!

Har testat musch ( lite för fet} och Fodax vilt. fodax gillar jag men lite svårt kanske få tag i. Men funderar på klass färskfoder. Är det bra?
Eftersom att du nämnde i en annan tråd att dina vovvar har hälsoproblem (kommer inte ihåg exakt vilka just nu) ihop med att de är av det äldre slaget så hade jag varit en aningens försiktig att mixa "hejvilt" utan hållit mig till ett bra grundfoder som du vet att de funkar med. Finns det motsvarighet i blötfoder så hade jag nog ändå hållit mig till det.
Det går t.ex. ypperligt att blöta upp torrfoder med vatten och frysa in i kongar etc. Jag kan även rekommendera lickimats som är hyfsat billiga att ha och ge uppblött mat på/ frysa in.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 444
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 375
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 351
Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 326
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp