Färskt märgben...

S

Svensson

Hur länge håller de? Jag köpte ett färskt märgben till min vintis idag. Tyvärr hade "slaktaren" bara stora ben inne och hunden orkar inte "äta upp" allt. Det finns massor av fin märg kvar i så det vore synd att slänga (det är ju rötmånad och allt).

Kan jag lägga in det i kylskåpet igen eller måste jag slänga det?

Tacksam för svar :).
 
LÄgg det hellre i frysen till hon ska ha det igen. De håller inte så bra tycker jag i kylen. Men visst någon dag eller två fungerar ju.
 
Tack så jättemycket för svaret! :bow: Så det finns ingen risk för att en massa bakterier el. dyl. gör benet oätligt? Normalt sett har jag inte det här problemet eftersom vintisen är mycket glupsk. Men som sagt, benet var liiite för stort den här gången...

OK, frysen it is!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 225
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Castellini
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Takire
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 459
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp