"Fäkt"-skadad i bogen

Sv: "Fäkt"-skadad i bogen

Som svar på frågan om vem som ska behandla/undersöka först, veterinär eller kiropraktor/massör, svarar jag så här: En seriös kiropraktor eller massör behandlar inte en halt häst utan diagnos och OK från veterinär!!

Sv: "Fäkt"-skadad i bogen

Ja, det gick att se med blotta ögat. Denna häst var låghalt fram...
Om man stod rakt framför honom och tog fasta på bospetsen (heter det så?) så såg man att de inte satt helt lika långt upp/ner.
Svårt att förklara, hoppas du förstod.
Vet, kände även på andra "fasta" punkter på hästen, när han stod rakt framför honom. På så sätt kunde han konstatera att det inte var ojämt musklat utan skelletet som var osymetriskt.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 522
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 937
Senast: Noxos
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 102
Senast: Mint
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
472
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna