Fakta om brukskörning!

prinsonemmy

Trådstartare
Jag ska skriva ett arbete i skolan och letar nu efter så mycket fakta som möjligt om brukskörning. (Gärna bra, korta, filmer om det också) Jag kör själv min häst, drar stockar, harv, vagn, kälke och rockard, och köra kan jag helt okej, men resten har jag inte så stor koll på. Så skriv gärna allt ni vet! T ex när det började, när det ersattes av andra redskap, varför man hade just de raserna man använde... Ja, allt ni kommer på helt enkelt! :)
 
Jag ska skriva ett arbete i skolan och letar nu efter så mycket fakta som möjligt om brukskörning. (Gärna bra, korta, filmer om det också) Jag kör själv min häst, drar stockar, harv, vagn, kälke och rockard, och köra kan jag helt okej, men resten har jag inte så stor koll på. Så skriv gärna allt ni vet! T ex när det började, när det ersattes av andra redskap, varför man hade just de raserna man använde... Ja, allt ni kommer på helt enkelt! :)

Hej! Är det tävlingsgrenen brukskörning du ska skriva om, eller är det om arbetshästar i allmänhet? Om det är det sistnämnda så har jag ett par boktips:
Arbetshästen under 200 år Britt Liljewall och Janken Myrdal
Hästen arbetskamraten Per-Ole Larsen
Livet på gården. Jordnära jordbruk Lennart Fröding
Hästen i staden Bure Holmbäck
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 509
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 399
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Vi fick ju hem en 7 mån cockerkille för 5 veckor sedan. Jättego, enkel att ha med sig, går snällt i koppel, är snäll mot alla inklusive...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 370
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp