Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enskild firmaHar du f-skattsedel?
Enskild firma?
I vanliga fall fakturerar jag inte utan har lönJa alltså man redovisar ju antalet timmar a' xx kr per timma, antingen med momsen inräknad i timpenningen eller inte och är den inte inräknad så ska den läggas på och det ska isf framgå hur mycket i den totala summan som är momsen.
Hur fakturerar du i vanliga fall liksom?
Bor i svenska skärgården så inte utomlandsJag har för mig att du bor utomlands, i så fall fungerar ju inte svenska förhållanden.
Här finns en kalkylator du kan leka med: https://coolcompany.com/se/?gclid=CPz9yryCp84CFUa6Gwod3qwMGA
Räkna med att fakturera underfär dubbelt så mycket som du vill ha ut på kontot.
Tack snubbelfot det var nåt sånt jag var ute efterMycket grovt kan man säga att om du fakturerar 100 kr + moms kommer du efter egenavgifter och inkomstskatt att ha ungefär en femtiolapp "i fickan".
Det betyder att om du vill få ut en nettoinkomst (efter egenavgift och inkomstskatt) på exempelvis 150 kr/tim behöver du fakturera ungefär 300 kr/tim + moms. Det blir ungefär samma sak som en bruttolön på drygt 200 kr/tim, om du hade varit löntagare.