Falsterbo Horse Shows namnbyte fortfarande laddat: ”Så jävla trött”

Bukefalos 30 år!

Falsterbo Horsshow skulle byta namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show, men protester fick ledningen att backa.
Då svarade den tilltänkta storsponsorn i ett öppet brev och undrade om anledningen var att hon var kvinna, muslim eller arab?
Namnbytet är fortfarande laddat och tävlingens ordförande Jana Wannius blir upprörd när SVT Sport vill ställa frågor.
– Jag är så jävla trött på det här, säger han.

Fast nej. SÅÅÅ jävla viktig är inte JW och hans show i det stora hela. Det är liksom inte statsministern vi pratar om, som även han väljer vad han ska göra för uttalanden och vilka intervjuer han ska ge, det har vi väl sett bara senaste veckan? Falsterbo är liksom en tävling av en privat aktör, de kan verkligen välja hur de ska uttala sig och när.
Fast jo faktiskt, med tanke på att så många andra länder nu undrar vad sverige håller på med som "nekar så stora summor" och att dom inte ser problemet alls så är han faktiskt viktig i det stora hela.

Falsterbo är viktig för ridsporten om du kanske missat det, det är en stor tävling som når många. Det är många där som påverkar åt vilket håll ridsporten går.

Fast jo faktiskt, med tanke på att så många andra länder nu undrar vad sverige håller på med som "nekar så stora summor" och att dom inte ser problemet alls så är han faktiskt viktig i det stora hela.

Falsterbo är viktig för ridsporten om du kanske missat det, det är en stor tävling som når många. Det är många där som påverkar åt vilket håll ridsporten går.
Med all rätt. Är väl dock de förbunden han får prata med då och inte svenska journalister. Jag tror personligen han hellre förklarar för dem än SVT och det kan man tycka vad man vill om. Och nej. Falsterbo och jw är en jävla piss i Mississippi när det kommer till viktighet i världen. Tycker ni annorlunda är det ni som går snubben till något han säkert vill vara men faktiskt inte är.

Med all rätt. Är väl dock de förbunden han får prata med då och inte svenska journalister. Jag tror personligen han hellre förklarar för dem än SVT och det kan man tycka vad man vill om. Och nej. Falsterbo och jw är en jävla piss i Mississippi när det kommer till viktighet i världen. Tycker ni annorlunda är det ni som går snubben till något han säkert vill vara men faktiskt inte är.
Men det är en del i ridsporten, ändå en betydande del i ridsporten när det gäller sponsorer och vilka människor som rör sig i dom högre kretsarna i ridsporten. Det är inte ingenting. Allting måste börja nånstans, man kan inte bara tänka bort det som om det inte betyder nånting bara för att just den delen inte påverkar hela världen.

Men det är en del i ridsporten, ändå en betydande del i ridsporten när det gäller sponsorer och vilka människor som rör sig i dom högre kretsarna i ridsporten. Det är inte ingenting. Allting måste börja nånstans, man kan inte bara tänka bort det som om det inte betyder nånting bara för att just den delen inte påverkar hela världen.
Då skulle jag säga att UAEs pengar i ridsporten och deras tävlingar är betydligt viktigare än Jana Wannius, vilket också visas. Och nej, Falsterbo som tävling är definitivt inte så viktig att de kan sätta regler för vilka sponsorer andra stortävlingar, så som Hickstead eller Aaschen, ska ha.

Då skulle jag säga att UAEs pengar i ridsporten och deras tävlingar är betydligt viktigare än Jana Wannius, vilket också visas. Och nej, Falsterbo som tävling är definitivt inte så viktig att de kan sätta regler för vilka sponsorer andra stortävlingar, så som Hickstead eller Aaschen, ska ha.
Det har jag inte skrivit att dom är allting, skriver att allting spelar roll, detta är en påverkan i rätt riktning. Att kämpa emot en påverkan åt rätt riktning är galenskap.

Det du skriver tycker jag visar ännu mera hur viktigt det är att inte släppa det utan fortsätta försöka påverka åt det rätta hållet.

Det har jag inte skrivit att dom är allting, skriver att allting spelar roll, detta är en påverkan i rätt riktning. Att kämpa emot en påverkan åt rätt riktning är galenskap.

Det du skriver tycker jag visar ännu mera hur viktigt det är att inte släppa det utan fortsätta försöka påverka åt det rätta hållet.
Nu är ju JW inte beredd att ta mer diskussion. Och han har ju rätt till sin åsikt just som att du har rätt till din, eller hur? Jag ser faktiskt inte riktigt problemet heller som jag har sagt förut. Vad gäller bojkott kan jag dock oavsett inte skrika om det eftersom jag inte varit på Falsterbo just pga den översittartävling det blivit sedan 2009, så de saknade nog inte mig detta året heller.

Såklart helt okej att vi tycker olika, men i detta fall tycker jag Jana är på jobbet och ska vara professionell. Även om det är 51:a intervjun.
Det är inte som att vi får bli oprofessionella på jobbet för att det är 51:a gången en patient eller kund behöver hjälp, eller en medarbetare ställer samma fråga. Jobb hatten på = man uppför sig professionellt, tycker jag.

Såklart helt okej att vi tycker olika, men i detta fall tycker jag Jana är på jobbet och ska vara professionell. Även om det är 51:a intervjun.
Det är inte som att vi får bli oprofessionella på jobbet för att det är 51:a gången en patient eller kund behöver hjälp, eller en medarbetare ställer samma fråga. Jobb hatten på = man uppför sig professionellt, tycker jag.
Och så kan du såklart tycka, personligen tycker jag det är ett bra mycket större problem att vår statsminister gång på gång vägrar kommentera saker som berör oss alla än att en enskild ägare av ett evenemang väljer att inte uttala sig. Frågan kvarstår dock: vem ska tvinga dem?

Tror inte fler intervjuer kommer göra någon skillnad och jag kan förstå att han är trött på det, han anser sig ju ha rätt 🤷‍♀️ Han kommer säga exakt samma sak i kommande 50 intervjuer. Det jag tycker är oerhört tråkigt i detta är att han inte ens försöker förstå ”andra sidan”. Även om jag har en åsikt och tycker mig ha rätt kan jag oftast förstå varför någon annan tycker på ett annat sätt.

Jag kan verkligen inte tycka att det är konstigt att man får frågan om detta nu när Tävlingen är aktuell efter att själva händelsen ägde rum.

Samma fråga kommer ju antagligen inte komma vid nästa års tävling liksom.

I det här fallet får han ju agera som den ledare han är för tävlingen och agera proffesionellt oavsett hur trött han är på frågan. Svara sakligt.
Är andra företagsledare i hetluften är det ju samma sak, det hör till rollen.

Känns ju oerhört naivt om han trodde att frågan inte skulle dyka upp IOM årets tävling faktiskt.
Han kunde lätt ha förberett ett svar på frågan som naturligtvis skulle komma.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka