Fälttävlans Hinder!

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Idrus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 576
I

Idrus

Hejsan, gör ni era hinder själv när ni tränar ? hade velat testa några hinder med min häst. Det finns inga att köpa va ? får väl hitta nån stock i skogen antar jag :p

Sv: Fälttävlans Hinder!

Du kan ju bygga upp lite hinder med vanliga hinderstöd, var ju en artikel i Ridsport för inte så jättelänge sen ;)

Sv: Fälttävlans Hinder!

Ta en typ vanlig banhoppningshäck och stick ris i, lägg sockerbitar och ställ hinderstöd i en "trekant" och bommar ovanpå och bygg en spets. den går ju att bygga hur hög man vill.
Innomhus coffin kan du göra med ett räcke-vattenmatta-räcke och ett galoppsprång mellan varje.
Sätt upp halm eller spånbalar, hitta stockar i skogen som fäster ihop-(viktigt!) till en vedtrave.

Det finns hur mycket som helst du kan göra själv! Tänk på att göra rejäla och säkra hinder bara som hästarna lätt förstår hur de ska hoppa :)

Liknande trådar

Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 188
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Capybara
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 930
Senast: Emuliiaa
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10