Fälttävlans-tråden 2025

Bukefalos 30 år!

Jo jag vet ju det, en bekants häst bröt benet i hagen förra året.
Den måste ha tappat balansen och snubblat i landningen, det var nedhopp i vattnet med stock på kanten. Erfaren ponny.
Ja jag har hoppat det vattnet flera ggr. Inget konstigt egentligen. Men det kommer såklart utredas.

Vi har haft terrängträningar på klubben i helgen, från 9-19 båda dagarna. O_o Det ska bli intressant att se om det är ett trendbrott med så många anmälda eller om vi bara lyckades boka en bra helg.

För egen del så är jag jättenöjd med min häst :love: och glad över att jag (oftast) törs rida fast han blir spänd.

Mvh,
Lady_S

Så bra träning på Åby idag! Ett enda stopp (vilket har varit deras grej när ryttaren blir lite osäker) och det var första gången de var uppe på banken. Men den är ganska rejäl så det kändes ok att kolla först :D hoppas ni kan se filmen.
https://www.instagram.com/reel/DX-F0mTNmoU/?igsh=ODB4b3RmaHVmemVx

Sen, plötsligt, efter att ha gått hur fint som helst genom vattnet, så var han ojämn fram. Inte halt, men inte ren 😱 hann tänka tusen tankar men kom fram till att han måste ha klivit på något och blivit öm? Vi var ändå nöjda med dagen, och han var ren i skritt, så vi avslutade där. När jag sen tog av skydden vid transporten så ramlade den här ut!
Messenger_creation_041B9432-B80F-4F49-9DD2-39860226FF0E.webp
Hur fasiken tog den sig in? Inte konstigt att ponnyn sa aj! Den har till och med nött hål i skyddets fodring! Men ponnyn är ohalt, och det är banne mig det viktigaste. Nästa gång något sånt här möjligtvis händer tar jag av skydden på en gång!

Då var även andra tävlingen avklarad 🌟
Lite väl hett I dressyren men felfria hoppning! Tack vare bra hjälp från en ft-kompis kunde jag äntligen hålla ihop det och stötta hela vägen runt 🥳

Terräng idag och jag var lite bekymrad sen senaste träningen där hon inte alls ville vara med. Hade en bättre plan för uppvärmningen nu och hon var mycket lugnare. Sen kanske jag även skulle haft en plan för hur jag skulle rida själva banan istället för att förlita mig på att jag skulle komma ihåg den sen sist. Det blev onödigt svajigt och mycket vingel när jag inte alls visste vart jag skulle svänga och knappt ens vilken grav som tillhörde min klass 😅
Men vi tog oss runt felfria på hinder med ett par straff för tiden.
Slutade på en fjärdeplats ❤️

Messenger_creation_B216BADA-EBDD-421C-A406-985B5870A830.webp

Ni som inte gjort det redan, ladda ner cross country appen och kolla in Badmintons bana 😍
Vilka fantastiska hinder!
Vet du om man kan se sändningen någonstans i efterhand? Är lite sugen på att se hela rundan med det ekipage det "blåst" lite kring på SoMe efter att hon blev avplockad från banan ^^ Och Simon Greif's runda :D

Vet du om man kan se sändningen någonstans i efterhand? Är lite sugen på att se hela rundan med det ekipage det "blåst" lite kring på SoMe efter att hon blev avplockad från banan ^^ Och Simon Greif's runda :D

Brukar läggas ut en del på yt, annars BBC om du kan komma runt att du är i fel region.

Vi var på fälttävlansläger i helgen. Min stackars häst tycker att alla djur utom hundar och katter är läskiga, så han tyckte  inte om att bo på bondgård! Även om det gick bättre än när vi var där för två år sedan så var han ändå uppenbart stressad av att bo där. Men på terrängbanan, fantastisk! :love: När han får ett hinder framför näsan är det som att han kopplar bort allt annat, jag är så imponerad av honom!

Mvh,
Lady_S

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka