Hela gårdagen spenderades på tävling, åkte hemifrån 05,20, var hemma igen vid 20 på kvällen och då har jag ca 5 mil till tävlingsplatsen.
Under uppvärmningen blev Ärtan lite stark och dragig efter galoppen, det är inte jättelätt att rida fram på ett stort fält när hästen helst vill sula fram i full galopp

Dressyrbanorna ligger på terrängbanan med start utifrån, så fort vi red in mot C kom allt fokus på plats och hon var så fin

Allt kändes bra förutom sista halten som blev lite sned.
Laddade om till hoppning där vi började med att skapa kaos. Startade efter min tränare som red 2* och när jag trodde hon var klar skrittade jag över banan och hamnade mitt i vägen för henne

Nu gick det bra, hon fick hoppa om och var nolla men fy fan vilken ångest jag fick efter det där

Lyckades ändå hålla fokus och red felfritt med min lilla kämpe till häst

Hade dock lite svårt att vara glad för det efter att jag varit så himla klantig. Jag bad såklart om ursäkt efteråt och det är inga hard feelings från hennes sida.
Hade nästan 7 timmar till start och Ärtan är helt fantastisk att ha med sig. Växlade mellan att vila i släpet och gå ut och beta gräs. Dricker bra, kissar och är så lugn och nöjd hela tiden
Var lite nervös när jag red till uppvärmningen. Skulle hon bli spänd igen bland mycket hästar eller var trött efter en lång dag?
Det släppte helt när vi började galoppera och hoppa. Hon var pigg och superglad!
Flög iväg genom starten och runt hela banan med spetsade öron. Gick i mål med 10 sekunders marginal och då hade jag bara låtit henne gå, vi har ju legat nära eller några sekunder över optimaltiden innan men nu har hon verkligen hittat galoppen så nu får jag nog börja hålla igen lite.
Slutade på våra fina straff från dressyren och äntligen fick vi vinna en fälttävlan

Ärtan är en så fantastisk liten häst på så många vis, en liten fighter som verkligen alltid gör sitt bästa