Fälttävlingarna 2009

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Jippjapp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 4 877
J

Jippjapp

Vilka tävlingar ska ni på? Och vilka tävlingar rekommenderar ni? Ursäkta om det finns en liknande tråd, då får nån snäll moderator gärna flytta den.

Jag har nu bestämt mig för att komma till Sverige och tävla och nu får ni peppa med bra banor och roliga tävlingskollegor! :bump: Gärna bilder.
Ska bli så sjukt roligt.

Sv: Fälttävlingarna 2009

Jag har inte planerat tävlingssäsongen. Vet inte om jag blir kvar i Sverige, så vi får se.
Min favoritbrana är nog ryttis i Stockholm i alla fall. Inte för att jag startat på så många men, det går alltid bra för oss där och det är kul o rida mitt i stan :)

Jag har planerat lite smått.
Så här blir det troligen: först Mantorp i april, sen dagstorp i maj, trossnäs i juni, leksand i augusti och trossnäs i september :)

Funderade själv på Mantorp. Om jag hinner få allt klart till dess. För- och nackdelar?

*putt putt putt*

Ingen som har något att berätta?

Funderade själv på Mantorp. Om jag hinner få allt klart till dess. För- och nackdelar?

Vi brukar ha mycket starter, så förmodligen tycker ryttarna att det finns fördelar.
En nackdel är att framridningen till terrängen är liten. Jobbar på det.
Det har hänt att vi fått flytta tävlingen för att snön inte smält i tid.

I Mantorp är det alltid trevligt! även om det, som OldQ självkritiskt påpekar, finns en del detaljer som kunde vara bättre

Trångt = mysigt ;):cool::D;)

I Mantorp är det alltid trevligt! även om det, som OldQ självkritiskt påpekar, finns en del detaljer som kunde vara bättre

Trångt = mysigt ;):cool::D;)

Jo supermysigt...NOT! Hästarna blev ju smått galna på den där framridningen...har nog aldrig sett så många bockande dårar i nerförsbackarna som där...Lille Grå fick dessutom agera Lots-Häst å två pållar som vägrade lämna det trevliga sällskapet o gå till starten....:grin:

Ja! Välkomna till oss - Åkerbo RKS - på fina Ekenäsbanan! Vi får hoppas att vädergudarna är med oss i år :banana:

KL

Jag funderade också på Mantorp men än så länge är det tunt med hopptävlingar för att fixa kvalen här i mina trakter så det är tveksamt om jag hinner. Räknar tyvärr inte med att lyckas med två nollor på en tävling.

Ah mer svar, tackar tackar!
Så snön har kanske inte riktigt smältat bort i april? Hm.. vore ju visserligen bättre och varmare framför allt att ta en fälttävlan i maj tex.
Jo man får ju hoppas man hoppar in kvalet också!
Ekenäs banan, vart ligger det? Tänk på att vi kör först 50mil, 12h med båt till stkhlm, och sen vidare till en fälttävlansbana. Så nej tack till banor "down there" :)

Åkerbo rid&körsällskap, nära ekenäs slott i Östergötland mellan Norrköping och Linköping cirka 20 mil söder om Stockholm.

Tips: ordna egen utbildningshoppning om ni har en banbyggare och domare inte alltför långt bort. Om man går ihop några stycken så blir det nog inte dyrare än att köra till tävling var och en för sig.

Vi försökte med det förra året men tyvärr är klubben totalt ointresserad trots att vi har tillgång till "eget" ridhus osv. Och man måste ju ha en klubb bakom, eller gäller det bara för pay and jump?

Åkerbo rid&körsällskap, nära ekenäs slott i Östergötland mellan Norrköping och Linköping cirka 20 mil söder om Stockholm.

(Sitter vakt där av nattilga inlägget)
Åkerbo har jättefin bana:D Vi va lite oroliga när vi åkte dit i våras för de hade regnat mycke men de fint underlaget höll jättebra:D (sen ska den som styr komma ihåg att rida i alla grenar också:angel:)

Jag kommer starta i Bollnäs men jag vet faktiskt inte när dom har sina tävlingar i år.
Brukar vara en i maj o sen senare under sommaren, dessutom har väl Bollnäs NM i år.. ?

Kanske letar mig till Hofors oxå, beroende på hur de ser ut i tävlingsplaneringen.

Jo,man måste ha en klubb bakom. Ta upp det på ett möte i klubben, och förklara hur mkt det hade gjort skillnad för Er så kanske de ändrar sig.

De jag riktat in mig på är
Sämsholm, Tranemo, Mariestad, Trollhättan, Ljuslingsbacken... än sålänge
hade ju tänkt försöka kvala till Breeders med nya stjärnan.:)

Som det ser ut för fattiglappen mig så blir det :

Gärds**
Strömsholm **
Bollnäs **
Segersjö SM ***

Sen blir det nog ett par nära int. ** tävlingar i Tyskland som inte behöver kosta multum. Dessa 4 tävlingar blir kostsamma nog :crazy:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 585
Senast: Edla
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31