Bukefalos 28 år!

Familjerätten

I hans fall så blir det som sagt ingen fler utbetalning efter augusti och om försäkringskassan bedömer att han fått för mycket så blir det ett ärende mellan försäkringskassan och exet.
Dvs inget jag har att göra med och vägrar han betala underhåll för den tid som hon bott här och i mellantiden som det tar tills jag får från försäkringskassan på grund av att han inte skriver på papperna, så kommer jag som sagt att dra exet till rätten för han är ju fortfarande försörjningsskyldig gentemot dottern och vägrar han betala till försäkringskassan sen när det går via dem så är även det ett ärende mellan försäkringskassan och exet.


Är det värt tingsrätt för den tiden? Du är inte rädd att det kostar mer i tid och energi än det är värt?
 
Är det värt tingsrätt för den tiden? Du är inte rädd att det kostar mer i tid och energi än det är värt?

Mer en principsak för att sätta exet på plats i såna fall och eftersom jag fick besked från hans advokat idag att de "nog" ska lämna in en stämning mot mig så kan jag ju passa på att framföra kraven då om inget annat. Han är ju fortsatt försörjningsskyldig för sin dotter liksom och varför ska jag låta honom komma lindrigt undan när han beter sig som han gör?

Blev precis uppringd av någon från kommunen som han bor i, men hann inte svara så det blir ju intressant att se vad han nu hittat på för dumheter. Ringde tillbaka men kom bara till kommunväxeln.
 
Socialen var det som ringde, för han hade ringt dem och även där dragit en hoper lögner *suck*. Sen ringde han själv och slösade bort 2 timmar av mitt liv. Att :banghead: är mer produktivt än att försöka föra en normal konversation med den mannen :meh:

Han vet att han inte kan hindra henne att bo här, det har till och med hans advokat talat om för honom så jag frågade vad han ville uppnå med att dra in advokat, att ringa soc, vad är syftet med att bete sig som han gör liksom? och det fick jag inget svar på så jag är tämligen säker på att det är för att straffa eftersom han inte förrän dottern hade bestämt sig, efter att ha funderat på det här med flytten i flera månader fick reda på att hon ville bo här.
 
Han låter...speciell.

Vi kan väl säga som så att han lever i en egen liten värld där den enda sanningen är allt som just han själv påstår och säger, en värld där han är felfri och allt ont (dvs så fort han inte får som han vill eller är den som bestämmer) som händer alltid är någon annans fel..
 
Vi kan väl säga som så att han lever i en egen liten värld där den enda sanningen är allt som just han själv påstår och säger, en värld där han är felfri och allt ont (dvs så fort han inte får som han vill eller är den som bestämmer) som händer alltid är någon annans fel..
Känner igen det där.... men när det väl närmade sig domstolsdatum, efter att jag gång på gång fått motbevisa till soc vad han satt och ljög om, så gav han upp. HAns advokat sa åt honom att han hade noll chans och eftersom jag begärt att han skulle betala mina domstolskostnader så gav han upp ASAP. Dottern fyllde 13 i somras.
Men nu när han träffat en 27-åring vill han ha henne igen... han är 50 år och den nya har en sexåring så de tänkte att dotra kunde vara barnvakt nu ju..
Jomentjena.. så nu blir det advokater igen. För att såna personer går inte att diskutera med. Ta det till rätten direkt.
 
Känner igen det där....

Dottern fyllde 13 i somras.

Jomentjena.. så nu blir det advokater igen. För att såna personer går inte att diskutera med. Ta det till rätten direkt.

Han har ju ännu mindre chans nu, för nu är ju dottern så pass stor att det tas väldigt stor hänsyn till vad hon vill, men han låter ju som mitt ex "jag vill, alltså ska det bli så". Bara jag, jag, jag hela tiden fast det inte alls egentligen handlar om dem, men det inser de inte för de lever i en ego-värld där de (tror sig i alla fall) bestämmer allt.

Tröttsamma är de, såna där..
 
Socialen var det som ringde, för han hade ringt dem och även där dragit en hoper lögner *suck*. Sen ringde han själv och slösade bort 2 timmar av mitt liv. Att :banghead: är mer produktivt än att försöka föra en normal konversation med den mannen :meh:
...
Din tid är mer värdefull än så, sätt stopp för det genom att gå över till sms/mail istället om möjligt!
* Då har du allt på pränt om du behöver använda det i rätten.
* "Folk" brukar i allmänhet inte orka skriva lika mycket elakt tjafs som när de pratar.
* DU väljer när du vill läsa och svara och styr därigenom mer över tiden du måste lägga på detta.
 
Undrar vad mitt ex tycker om alternativen "skriv på en generell fullmakt" vs "annars ansöks om enskild vårdnad"?

Solklart fall enligt min advokat och han ska redan idag skicka iväg en skrivelse till exets advokat :up:
 
Undrar vad mitt ex tycker om alternativen "skriv på en generell fullmakt" vs "annars ansöks om enskild vårdnad"?

Solklart fall enligt min advokat och han ska redan idag skicka iväg en skrivelse till exets advokat :up:
lite som att överlista ett tjurigt barn...
Att ge två alternativ som egentligen är samma sak fast på olika sätt. Men man låter ungen välja... :D
 
Bra att du har humöret uppe. Angående skola kan du anmäla henne iallafall till en där hon bor. Jag har hjälpt några ensamkommande flyktingbarn med skolgång och de har i dessa fall inte haft uppehållstillstånd el de 4 sista i personnr. Namn, ålder och adress där de bor har behövts.
 
Efter många om och men, samt en hel del besvär så är hon nu i skolan fast hon egentligen inte får börja där iom att hon har sin skolplikt i en annan skola. Exet har muntligen till personal på skolförvaltningen okejat att hon får gå här dessutom, men några papper har han inte skrivit på såklart...

Nåja, en sak i taget
 

Liknande trådar

Äldre Kanske onödig tråd, men måste få lite lugn i själen. Mår dåligt över att ta konflikter med folk som jag tycker bra om. Har vansinniga...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: gulan
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 212
Senast: Wonna
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 608
Senast: Brandgul
·
Småbarn Jag och mitt barns pappa har varannan vecka. Barnet är nu 4 år och vi har haft såhär i tre år snart. Det har fungerat hyfsat bra, mycket...
Svar
6
· Visningar
1 467
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp