Fan. Lördag

Klockan är bara sju men jag är redan rädd för att gå ut. Jag vill gå en långpromenad med hundarna men då kommer klockan vara så mycket att fyllona på restaurangen i huset kommer vara skitäckliga när jag kommer hem och om jag tar trappan genom garaget kommer jag mycket troligt behöva gå igenom minst ett killgäng som jag är jätterädd för. Hundarna har varit ute på promenader så de klarar sig med en snabbkiss men det känns så jävla sjukt att jag inte ens vågar gå en promenad såhär tidigt på kvällen för jag är rädd. I onsdags var det ett äckligt gubbslem som kom ut från restaurangen när jag kom hem och började babbla om hur söt jag var och att han ville vara med mig, min äckliga granne blockerar vägen för mig om jag möter honom och igår var det åter ett killgäng på gården så min vän (rejäl kille) följde mig till min port och sedan gick förbi restaurangen istället för killgänget för han är också rädd för dem.
Flytt är tyvärr inte möjligt och hyresvärden kommer inte att göra något åt det 😞 I vintras tog det tex tre veckor innan han såg till att få bort blodet från trappuppgången från den gångens knivslagsmål.
Vi har ”trygghetsvärdar” som ska patrullera stan men de är ju aldrig i närheten och även om de är det så har de inga befogenheter att ingripa mer än vilken som helst.
Jag hatar hur stan har blivit. Tidigare var jag liksom mest rädd för att stöta på en varulv i skogen, nu är jag rädd bara för att gå utanför trapphuset, även på dagen, för jag vet aldrig vem som är utanför
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp