fång/Fruktan vilka fodermedel?

Sv: fång/Fruktan vilka fodermedel?

Munkorg är mindre djurplågeri är inlåsning och fång och hästarna vänjer sig ganska snabbt vid att har dom. Men det är ingen garanti för att helt slippa fångsymptom även om de hittills är ganska lindriga i vårt fall. Men man får lägg lite morotsbitar i korgen när man tar på den så är det lite roligare. Vi har våra hästar i grushage på nätterna och ger hö på kvällen och tv gånger på natten med magnetgrind och foderautomat. HD

Jag håller med dig om detta med munkorg även om min fångponny inte blir jätteglad när jag kommer med den. Men hon kan gå ute i en hage tillsammans med de andra ngn timme. Morötterna skippar jag, vågar mig inte på det just nu. Däremot så undrar jag hur pass länge hon kan ha den på sig. Det blir ganska varmt inuti den och dessutom så får hon knappt i sig ngt alls. Det är ju inte bra det heller. Hon måste få mat så hon har den bara ngn timme i taget och är ej på gräs utan den.

Men det finns nog inget värre än ett fånganfall sedan får det vara hur synd om dem som helst när de har munkorg på sig. Att ligga på sidan i sin box och ha jätteont måste definitivt vara värre!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
2 931
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp