Fång häst?!

L

linabergmer

Hej. min häst hade fång för några månader sen, nu så börjar det bli fruset, vi har en väldigt fin gräshage, tror ni att det e farligt att släppa ut henne där?
Hon hade lätt fång kan jag tillägga.
 
Fång är INTE samma sak som allergi mot gräs!

Jag tror säkert att du kan släppa henne i den hagen, MEN börja med korta stunder så att hennes tarmflora vänjer sig vid det gamla ruttnande gräset som finns där. För även gräs UTAN näring i kan utlösa fång om du har otur...
 
Okey, men anledning till att släppa henne där var att hon skulle slippa att gå i lerhagen..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag undrar hur pass farligt det är att släppa hästar på fruset gräs? Det är kort gräs bara som växt upp efter att dom tröskat där och...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 129
Senast: Twihard
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
788
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp