Så är dagen kommen..
Jag mår så fruktansvärt dåligt.. Har varit vaken största delen av natten och det bara snurrar i huvudet. Har hunnit tänka en miljon gånger "tänk om" "om vi gör såhär" osv

Men jag vill inte att han får det liv han med största sannolikhet kommer att få även om konvalecensen går bra.. Jag har varje år sagt när jag släpper mina hästar på bete typ att nu får dom vara hästar på riktigt.. Tänk dom stackars hästar som inte kan/får gå på bete.. Eller som går på "bete" i små hagar osv..

Det är inte något värdigt liv för honom
Jag vet att jag gör rätt
Men det gör så fruktansvärt ont
Jag älskar honom så mycket

IMG_20170612_101114_zpsykxbtzux.jpg
[/URL][/IMG]
 
Så är dagen kommen..
Jag mår så fruktansvärt dåligt.. Har varit vaken största delen av natten och det bara snurrar i huvudet. Har hunnit tänka en miljon gånger "tänk om" "om vi gör såhär" osv

Men jag vill inte att han får det liv han med största sannolikhet kommer att få även om konvalecensen går bra.. Jag har varje år sagt när jag släpper mina hästar på bete typ att nu får dom vara hästar på riktigt.. Tänk dom stackars hästar som inte kan/får gå på bete.. Eller som går på "bete" i små hagar osv..

Det är inte något värdigt liv för honom
Jag vet att jag gör rätt
Men det gör så fruktansvärt ont
Jag älskar honom så mycket

IMG_20170612_101114_zpsykxbtzux.jpg
[/URL][/IMG]

Beklagar! Men jag tycker du tar ett osjälviskt och fint beslut för din vän.
 
Beklagar sorgen!

Det är ett hemskt beslut att ta men det låter som du gjorde det bästa för din vän. Nu slipper han lida. :heart

/L
 
@Nalasmatte Stor kram. :heart Jag är säker på att din häst tackar dig för din styrka i ett så svårt beslut. Och för att du - mitt uppe i all oro och sorg - kunnat se klarsynt var gränsen går för ett så härligt och fritt hästliv som våra vänner förtjänar.

Hästen på min profilbild har nyss haft ett lindrigt fånganfall, lyckligtvis utan röntgenförändringar (och ett svårare för 9 år sedan) och min granne fick ta bort en av sina hästar i samma sjukdom för några år sedan. Så FUCK FÅNG är en allmän reaktion när man läser sånt här. :cry:
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
797
Senast: Habina
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Sirap
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 855
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 154
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp