Bukefalos 28 år!

FAQ till NH?

Sv: FAQ till NH?

Saknar lite mer fakta men kan inte komma på något just nu.. x)

detta sa du i ett annan inlägg... har du kommit på vad det är du saknar?

Men tänk på, att FAQ-en inte ska vara en "instruktionshandledning", så att man lär sig allt om NH och hur man utför det och blir expert bara genom att läsa den. Så man kan inte tala om ALLT, exakt hur saker och ting ska utföras. Det är som vanlig ridning. Det får man ta med en instruktör.
 
Sv: FAQ till NH?

Näe... kan den inte duga som den är, och byggas på om någon fråga dyker upp om och om igen? (och nån tröttnar på det och pmar dig med fråga+svar)
Det står visserligen redan om tränarna/namnen ganska bra..

vad skiljer PNH från NH? (jag vet inte ens vad PNH är, ska kolla tråden jag sett här)
 
Sv: FAQ till NH?

Efter vad jag begripit, så är NH Natural Horsemanship som det är... Och PNH är PARELLI Natural Horsemanship. Parelli har ju ett eget utbildningssystem, precis som många andra tränare och kändisar. Monty Roberts har sitt utbildningssystem.
 
Senast ändrad:
Sv: FAQ till NH?

Man kanske ska nämna det? Annars tycker jag att FAQen är ganska ok..och man kan väl lägga till saker efter hand som de dyker upp?
 
Sv: FAQ till NH?

Det har stått hela tiden, under Pat Parelli...

Pat Parelli ses som den person som myntat det ”odödliga” uttrycket ”Natural Horesmanship”. Men Parelli är inte ensam bakom NH, utan har i många år studerat och funderat tillsammans med andra stora namn, som: Tom Dorrance, Troy Henry, Ray Hunt, Ronnie Willis med flera.

Pat Parelli och hans fru Linda har tillsammans utvecklat ett unikt utbildningssystem, PNH, som består av olika utbildningsnivåer. Parelli har uppfunnit PNH, för att lära hästmänniskor att hantera hästen på ett mjukt och säkert sett där man använder sig av ”förtydligande” av korrekt uppförande för att ersätta bestraffningar och styrka.

*Knapplån*

Känns FAQ-en fortfarande nödvändig...? När den tydligen ändå inte läses???
 

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp