Nej.Så att ge mig ett schema 3 dagar innan är inte ok?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Så att ge mig ett schema 3 dagar innan är inte ok?
Men alltså, du måste kolla med ditt fack, du kan inte kriga utifrån vad Buke säger. Din AG kan ha hittat något undantag eller det kan finnas omständigheter i ditt anställningsavtal som gör att det generella som vi känner till inte gäller. Prata med facket.
Du har helt rätt men i det här fallet kan jag inte se att det skulle finnas något kryphål.Men alltså, du måste kolla med ditt fack, du kan inte kriga utifrån vad Buke säger. Din AG kan ha hittat något undantag eller det kan finnas omständigheter i ditt anställningsavtal som gör att det generella som vi känner till inte gäller. Prata med facket.
Nej, men vi ser ju inte alltid hela bilden, det kan alltid finnas faktorer som den som beskriver sin situation inte förstår är relevanta för sammanhanget, eller helt enkelt inte känner till. Så för säkerhets skull, så ...Du har helt rätt men i det här fallet kan jag inte se att det skulle finnas något kryphål.
mvh
Harstångatsmedrövhattigaarbetsgivareinomhandelnflergångeränjagskulleönska.![]()
Är du verkligen säker på att du ska få (helt) OB för pass du är sjuk ifrån?Första dagen är ju karensdag men övriga dagar ska jag ha sjuklön + ob för.
Nä här säger man ju bara att man är sjuk inte varför. Jag kan ju lika gärna ha opererat en bruten arm, inget arbetsgivaren vet.Jag bor ju i grannlandet, men här får man inte betald sjuklön för vissa frånvaron i mitt kollektivavtal iaf. Det gäller fertilitetsbehandlingar och vissa skönhetsoperationer till exempel.
Kan det vara nåt liknande?
Så det står ingen icd-kod på ditt läkarintyg?Nä här säger man ju bara att man är sjuk inte varför. Jag kan ju lika gärna ha opererat en bruten arm, inget arbetsgivaren vet.
@Killaloe jadå får alltid 80 % av ob vid sjuklön. Står i avtalet med.
Så det står ingen icd-kod på ditt läkarintyg?
Det finns ett särskilt sjukintyg man lämnar till arbetsgivaren, av det framgår inga diagnoser, det behöver bara innehålla mycket lite information överhuvudtaget.Så det står ingen icd-kod på ditt läkarintyg?
Ja. Och iaf hos min arbetsgivare (staden) och inom mitt avtal så måste du lämna in ett intyg. Det finns alltså bara ett intyg och en sida där det står varför man är sjukskriven. Har man en snäll gynekolog kan de skriva in koden för magsmärtor istället för fertilitetsbehandling så att man får ersättning för sin frånvaro.Det finns ett särskilt sjukintyg man lämnar till arbetsgivaren, av det framgår inga diagnoser, det behöver bara innehålla mycket lite information överhuvudtaget.
Men är det så i Finland alltså, att man får bekosta frånvaron efter skönhetsoperationer själv? Låter vettigt.
Här finns bara en sida och arbetsgivaren ska få veta varför du är borta.Man visar ju bara en sida för arbetsgivaren, man behöver inte visa hela läkarintyget.
Ja. Och iaf hos min arbetsgivare (staden) och inom mitt avtal så måste du lämna in ett intyg. Det finns alltså bara ett intyg och en sida där det står varför man är sjukskriven. Har man en snäll gynekolog kan de skriva in koden för magsmärtor istället för fertilitetsbehandling så att man får ersättning för sin frånvaro.
Jag tycker det är självklart att inte arbetsgivaren ska stå för ens sjukledighet efter frivilliga skönhetsoperationer, och att arbetsgivaren ska veta varför man är sjukskriven så att de kan ta ställning till om det ska ersättas eller ej. T.ex. Vissa stressreaktioner ersätts inte heller.
Aha, jag fattar. Då är det stor skillnad mot i Sverige.Ja. Och iaf hos min arbetsgivare (staden) och inom mitt avtal så måste du lämna in ett intyg. Det finns alltså bara ett intyg och en sida där det står varför man är sjukskriven. Har man en snäll gynekolog kan de skriva in koden för magsmärtor istället för fertilitetsbehandling så att man får ersättning för sin frånvaro.
Jag tycker det är självklart att inte arbetsgivaren ska stå för ens sjukledighet efter frivilliga skönhetsoperationer, och att arbetsgivaren ska veta varför man är sjukskriven så att de kan ta ställning till om det ska ersättas eller ej. T.ex. Vissa stressreaktioner ersätts inte heller.
Har fått uppdatering från arbetsgivaren att de står fast att de rensat schemat. Så nu är det facket som gäller. Verkligen sämsta arbetsgivaren som finns, helt sjukt att det är så eftertraktat att jobba på detta företag, folk skulle bara veta hur personal behandlas.