Får inte tillbaka pass.

Sv: Får inte tillbaka pass.

Kan tillägga att det är rätt bra varning till andra, att lämna vidare till KFM. När jag sedan ringer och hör om den här människan är en bra betalare, för hon vill låna min häst, så får jag ju höra att någon annan har svårt att få sina pengar/sitt pass. Då lånar jag inte ut min häst till vederbörande. Medan ett tomt register hos fogden innebär större risk att andra går på pumpen.

Smart! Det hade jag inte tänkt på, men jag vill ju inte att andra ska gå på samma miss att låna ut till dem. Är ju inte bara pass/pengar det varit problem med men om någon märker iaf de sakerna så lånar man ju normalt inte ut hästen till den personen.
 
Sv: Får inte tillbaka pass.

Precis, det är så jag tänker. Om jag har problem vill jag ju att anda ska ha en chans att få en rättvisande bild av människan, och det lagliga och korrekta sättet är att gå via KFM, som då har personen i sina register.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 664
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 662
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 732
Senast: Oknytt
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 884
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp