Får jag skylla mig själv?

Nominous

Trådstartare
Har köpt utrustning på en auktionssida. Betalat i förskott för säljaren hade goda referenser. Nu har säljaren skickat till en adress som finns på min profil som inte finns längre fast jag vill att hon skickar till MIN adress så jag får grejerna.

Hon säger att jag får skylla mig själv och har förlorat mina pengar.
Jag anser att jag som köpare måste väl för fasen få välja vart hon ska skicka grejerna??

Är jag dum i huvet som anser att det är min rätt att välja vart jag vill ha mina grejer?? Blir så förbannad :(

Sv: Får jag skylla mig själv?

Men varför har du inte uppdaterat adressen på din profil om den inte finns längre? Det är ju upp till dig att det står en korrekt adress angiven där, som säljare är det naturligtvis den adressen man skickar till

För att jag visste inte ens att den fanns där.. Trodde det var en grej man bara skrev in när man reggade sig och det var för 6 år sedan. Har köpt mycket grejer innan och alla har skickat till den adress jag gett dem.

När skrev du att du ville ha grejerna till den andra adressen?
Var det i samband med betalningen kan ju säljaren redan ha skickat.
Borde inte paketet vidarebefodras?
Klantigt av dig dock att inte ändrat din adress på sidan.
Jag som säljare tar för givet att det är den adress som står på sidan. Får så många mail att det är svårt att hålla isär ibland om man har mycket ute.

Nja klantigt vet jag inte, visste inte ens om att det syntes på profilen som jag skrev innan. Alla säljare har alltid innan frågat vart de ska skicka.

Tror inte att det vidarebefordras, jag flyttade från den adressen för 2 år sedan. :(

Tycker det är en självklarhet att se till att ens uppgifter stämmer. Jag skickar till den adress jag får genom profilen.
Jag får ibland post från gamla adresser, min vi har kanske ambitiösa brevbärare.

Ja dem gör ju det, och säljaren vägrar att skicka varan igen. Så då ska hon ha både pengar och varan??

Jag som säljare tar för givet att det är den adress som står på sidan. Får så många mail att det är svårt att hålla isär ibland om man har mycket ute.

Samma här. Säljer en del på Tradera, och efter avslutad auktion får man ju automatiskt fram vinnarens adress, den adress h*n själv angivit, och det är också den jag skicker till. Trodde det var självklart?
Jag kan faktiskt förstå om säljaren tycker TS är krånglig, och hade bara gått med på att skicka igen om vederbörande bad snällt ;)

Så om du får tillbaka varan på posten så tar du dig rätten att ta säljarens pengar??

Kan du inte försöka be den/de som bor på din gamla adress att vidarebefordra den åt dig då? Visserligen lär du få betala för frakt ännu en gång men det kanske är värt det?

Klantigt. Jag tycker du får skylla dig själv för när man reggar sig på den sidan jag gissar att det handlar om så ska man godkänna villkoren och där står hur köp och sälj går till.

Det är den adressen som står som säljaren ska skicka till om inget annat anges. Så jag tycker du skulle skickat ett mail och skrivit vilken adress och fått det bekräftat av säljaren INNAN du betalat in pengarna.

Ring till posten och försök spåra paketet då och förklara läget så kanske dom kan vidareskicka det till dig mot avgift. Annars i bästa fall kommer paketet hem till säljaren igen och då kan du betala en ny fraktavgift till denna, uppge rätt adress och be den skicka om till dig.

Hoppas det inte var allt för mycket pengar det handlar om. Jag säljer en del på Tradera,och jag hade skickat den igen,om än lite muttrande.

Så om du får tillbaka varan på posten så tar du dig rätten att ta säljarens pengar??

I det här fallet är det ju köparens eget fel, enligt auktionssajtens regler. Därför kan väl lite ödmjukhet vara på sin plats om du vill att säljaren ska göra sig besväret att skicka en gång till?

Vet du med säkerhet att säljaren fått tillbaka din vara? Har du erbjudit dig på ett snällt rätt att betala in frakten igen.
Har verkar du tämligen tvär...

Ja jag är less på mig själv...:crazy: Henne är jag inte tvär emot. Det är mig själv jag är förbannad på. Så dumt och onödigt.. Men jaja de är bara å bita i de sura äpplet. Adressuppgifterna är uppdaterade så det händer förhoppningsvis inte igen.:)

Ring postkontoret till din gamla adress och förklara läget. Förhoppningsvis får du prata med någon snäll och hoppas även att din försändelse inte blivit tillbakaskickad ännu. Det kanske går att övertala dem att skicka till dig och lösa konstdsfrågan på något vis.

Jag hade varit supersur som säljare. Jag bor inte direkt granne med posten, och behöva hämta ut och sedan åka och skicka igen för att köparen inte vet var den bor - sånt blir jag rätt pissed över.

Mot ny fraktkostnad, ersättning för att köra till postkontoret och väntetid till jag har möjlighet hade jag dock skickat igen. Och blockerat köparen för all framtid.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 881
Senast: Derivata
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 618
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 087
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka