får man åka och tävla i danmark?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Mirrow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 966
M

Mirrow

På sin svenska licens? Jag menar regional och nationel klass? eller måste man ha FEI pass och liknande?

Bara en tanke som slog mig. Närmare än att åka längre upp i sverige.

Så någon som har en aning? För vad jag har förståt har de samma dressyr program som vi?

tack c

Sv: får man åka och tävla i danmark?

Licens Guld

Denna licens skall lösas av samtliga ryttare tillhöriga landslaget i hoppning, dressyr och fälttävlan samt övriga ryttare som gör 2 eller fler internationella tävlingar per år.

FEI-Pass

Svenska hästar som tävlar internationellt måste ha ett FEI- pass
som utfärdas av Svenska Ridsportförbundets tävlingsavdelning.

Men om du inte hade tänkt att starta internationellt utan bara starta t.ex. en regional där kanske det där inte behövs? Det borde räcka med att lösa en gästlicens som gäller för både häst och ryttare men jag vet inte riktigt:D

Är också intresserad av att veta, hoppas att någon kommer med ett bättre svar!

Jag har tävlat både i Norge och Danmark nationellt på min svenska licens men ska du tävla internationellt går det inte.

Ja, du får tävla med din svenska licensbricka i hela norden om det är motsvarande regional eller nationell tävling. Det sa iaf min kompis som gjorde det för något år sen.

Jag har själv tänkt åka och tävla i danmark i år eftersom det är så få nationella tävlingar för juniorer här i sverige. Det är ju mycket närmare än att åka uppåt :idea:

Men måste man ha FEI-pass till hästen då?
Om man bara tävlar regionalt och nationellt i danmark, alltså inte internationellt??

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 069
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 466
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 499
Senast: fejko
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka