Får man skryta?

Sv: Får man skryta?

Tack hörrni :-)

Ja, men visst hör barn till våren :D Längtar riktigt till alla sommarbilder jag ska ta, har så många idéer jag vill prova. Men tiden, tänk om man kunde köpa tid...

Och till sommaren, och till vintern och till hösten...... *suck*

En av lokalblaskorna här i Värmland hade bildtävling varje årstid för några år sedan och det var ALLTID några jädrans ungbilder som vann dessa!!
Oavsett om det fanns finare vyer eller bättre tekniska bilder så vart det alltid ungarna som premierades...
Blev själv så less på detta att jag när jag skickade sista gången ifrågasatte jag om det var någon idé att vi utan barn att fota fortsatte att skicka in till tävlingen eftersom vi ändå inte hade en chans i slutändan.. :(

Givetvis fick jag inget svar på detta... :angel:

Ursäkta att jag slänger ur mig alla galla här men jag var bara tvungen.. :o

Din bild var betydligt bättre än majoriteten av de barnbilder jag såg i den tävlingen... :love:

Jag skickade in många bilder i den där tävlingen, det var fritt fram att ladda upp till en bildbank, men jag laddade bara upp en på barn faktiskt. Jag ville att bilden skulle vara fin, och räknar inte med att den är fin "bara" för att det är barn med.

Förstapris gick till "inte visippor men nästan identiska" i en skogsdunge. Andra pris gick till rinnande vatten. Och så mitt tredjepris med barn.

Alla mina bidrag finns på min blogg, men eftersom man inte får länka till bloggar här så får ni höra av er om ni vill titta.

Jag tror att alla bidrag fortfarande går att se på tidningens hemsida: folket.se/lasarbilder.

Så det blev en D300 ändå. Vad kul!
Snäckan är ursnygg, och bilden välkomponerad. Det där med skärpedjupet tycker jag också är svårt. Man fattar liksom inte riktigt HUR högt bländarvärde som behövs för att få skärpa på hela objektet när man fotar vid ett makroobjektivs närgräns.

Din bild är ju så snygg för kombinationen svartvitt och färg, inte bara objekten i sig, tycker jag.

Jag förstår din känsla Lenita om barn i fototävlingar, det är samma här, i lokala tidningens fototävling som gick av stapeln häromveckan där en av bilderna på prispallen var en i mina ögon högst medioker bild men med en söt 4-åring på bild..

Visst är det roligt när man blir publicerad?! :D Jag skriker högt varje gång! :banana: Har några publiceringar i bakfickan nu, o det tröttnar man aldrig på! :bump: Finns som meriter på min sida, länk i min profil :)

Ja, det är som sagt knixigt. Jag provar mig fram hela tiden, tar många bilden med olika värden och sparar bara de bästa. Just denna på snäckan behövde jag inte beskära ett dugg, sådant gör mig nöjd :-)

Tack :-)

Ja, jag gillar att komponera bilder utifrån färger, gärna experimentera med svart/vitt och detaljer i färg.

Det var kul att se dina bilder :-)

Jag har faktiskt tänkt framkalla lite av mina bilder, och sedan skicka in till passande tävlingar. Varför inte, liksom. Det värsta som kan hända är ju bara att man inte vinner/blir publicerad. Men jag är för feg för sådant :D

Äsch, det är bara att skicka in :D Jag skickar bara digitala versioner av bilder till olika tidningar och tävlingar. Har ju vunnit två gånger på ett år, o har inte förlorat nånting på det :D

Jag förstår din känsla Lenita om barn i fototävlingar, det är samma här, i lokala tidningens fototävling som gick av stapeln häromveckan där en av bilderna på prispallen var en i mina ögon högst medioker bild men med en söt 4-åring på bild..

Tack för det...:bow:

Funderade ett tag på att kidnappa en unge för att fota men insåg att det skulle vara att spela med i "sötabarnbildsligan" och det vill jag för allt i världen inte göra....:eek: :devil:

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 244
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 015
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag har en Samsung A53 som för ett par veckor sedan ungefär tappade förmågan att klistra in text. Jag kan, till exempel, kopiera en länk...
Svar
7
· Visningar
270
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31