Bukefalos 28 år!

Får man svar direkt

Mirre

Trådstartare
När man röntgar knäet, får man svar samma dag då vad det visade? Eller skickas det direkt till vc? Någon som vet?
 
När man röntgar knäet, får man svar samma dag då vad det visade? Eller skickas det direkt till vc? Någon som vet?

Du får svar av den som skrivit remissen.
Det har hänt att röntgenpersonal har gett ett muntligt svar direkt till patienten vilket kan ge upphov till missförstånd.
 
Ok då får jag vänta lite, är semesterstängt på vc här nu.
Om inte den andra vc tar det då förstås.
 
Nu sist som jag var iväg så berättade sköterskan att hon inte fick säga något utan att jag fick vänta in svar från den läkare som skrev remissen. Det kom till sist ett brev från läkaren. Minns dock inte hur lång tid det tog.
 
När man är van vid att röntga djur på klinik och i princip få svar direkt från behandlande veterinär, så kan det bli lätt frustrerande att varken få se röntgenbilderna eller egentligen få konkret svar på vad man kunnat se på bilderna. I många fall kommer det ju bara ett brev på posten där det står att det såg normalt ut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 602
Senast: Hazel
·
Tjatter Vad har ni sett för roliga och konstiga annonser? Eller har ni fått något svar som varit helknasigt? Jag börjar med en som ständigt...
Svar
12
· Visningar
978
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Jag var sjukskriven under december månad pga. psykiska problem. Men när jag skulle börja jobba igen efter nyår blev jag sjuk fysiskt...
2
Svar
21
· Visningar
1 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp